شرکت ۴ میلیون نفر در طرح بصیرت عاشورایی استان اصفهان
کد خبر: 3749912
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

شرکت ۴ میلیون نفر در طرح بصیرت عاشورایی استان اصفهان

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم و در ۳۴۴ بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان ۴ مییلون و ۹۶۰ هزار نفر به صورت تقریبی در برنامه‌های عزاداری و سوگواری این اماکن متبرکه شرکت کردند.

شرکت بیش از 4 میلیون نفر در طرح بصیرت عاشورایی استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله روان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بود و همچنین تدابیری که براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در قرارگاه مرکزی بصیرت عاشورایی استان اندیشیده شد به حدود 4 میلیون و 960 هزار نفر زائر و عزادار امام حسین علیه السلام که در برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی که در دهه اول محرم در جوار حرم مطهر 344 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان سراسر استان حضور پیدا کردند خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه شد.
وی  افزود: در دهه اول محرم ویژه برنامه‌هایی همچون؛ لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و مراسم‌های عزاداریی در روز تاسوعا و عاشورا در قالب طرح بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان با حضور فعال هیئت‌های مذهبی و دسته جات عزاداری و مردم شیفته اباعبدالله الحسین با مدیریت جهادی اعضای هیئت امنا و خادمان اماکن متبرکه سراسر استان برگزار شد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه یادآور شد: در اجرای این برنامه‌ها و همچنین پیوست های فرهنگی این برنامه ها 47 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 250 مبلغ بومی به صورت مستمر و فعال با ادارات اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای بقاع متبرکه همکاری و مشارکت داشته‌اند.
 ولی‌الله روان اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این برنامه‌ها نیز غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، چند رسانه‌ای، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، کودک و نوجوان و... نیز در جوار بقاع متبرکه برپا بود و در این خیمه‌های معرفت به زائران و عزاداران حسینی خدمات گوناگون فرهنگی و مذهبی ارائه شد.
انتهای پیام

captcha