میزبانی امامزاده‌های خراسان‌شمالی از ۷۰۰ هزار نفر در بصیرت عاشورایی
کد خبر: 3750036
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

میزبانی امامزاده‌های خراسان‌شمالی از ۷۰۰ هزار نفر در بصیرت عاشورایی

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: امسال در طرح بصیرت عاشورایی امامزاده‌های استان از ۷۰۰ هزار نفر زائر و عزادار حسینی میزبانی کردند.

میزبانی امامزاده‌های خراسان‌شمالی از 700 هزار نفر در بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در گفت‌ وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد:محرم امسال ۶۵ بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی بودند که در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی این طرح بیش از 700 هزار نفر شرکت کردند.
وی ادامه داد: در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد در دهه اول محرم برنامه اطعام و پذیرایی ازعزاداران سید الشهدا(ع) برای بیش از 1500 نفر برقرار بود و فقط در ظهر عاشورا 35 هزار نفر دراین امامزاده به عزاداری پرداختند.
صفری افزود: برپایی تجمع لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، تجمع عاشورایان، شام غریبان وهمایش رهروان زینبی از مهمترین برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی بود.
وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان و مشاوران مذهبی، عنوان کرد: در طرح بصیرت عاشورایی ۱۰ مبلغ بومی و ۴۵ مبلغ نیز از قم و مشهد جهت ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری کردند.
صفری با بیان اینکه در دهه محافل انس با قرآن نیز در سطح امامزاده‌ها برگزار شد، عنوان کرد: امسال در بیش از 35 بقعه متبرکه استان نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده مردم برپا شد.

انتهای پیام.

captcha