انتشار 100 هزار عنوان کتاب در سال 96
کد خبر: 3751980
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

انتشار 100 هزار عنوان کتاب در سال 96

گروه فرهنگی- رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار عنوان کتاب توسط ۵ هزار ناشر در کشور منتشر شده است.

انتشار 100 هزار عنوان کتاب در سال 96به گزارش ایکنا از زنجان، محمد سلگی، شامگاه دوشنبه ۹ مهرماه در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله سینما، هنر، هنرهای تجسمی و سایر موارد مسئولیت‌هایی را برعهده دارد و یکی از مسئولیت‌های مهم آن‌ کتاب است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در خاورمیانه در حوزه تولید کتاب کم‌نظیر است، تصریح کرد:
در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار عنوان کتاب توسط ۵ هزار ناشر در کشور منتشر شده است.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهم بالای استان تهران در تولید کتاب اشاره کرد و گفت: در وزارت فرهنگ تلاش زیادی شده که در استان‌ها کتاب و کتابخوانی به امری جدی تبدیل شود.  
وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب را یکی از اقدامات در راستای فرهنگ کتابخوانی برشمرد و گفت: اهتمام به رونق کتاب فروشی‌ها یکی از موارد مور توجه دولت است.
سلگی یادآور شد: در سال‌های از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نوسازی و تجهیز کتابفروشی‌ها هزینه شده که در استان زنجان هم تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
وی بازگشت دیرهنگام سرمایه را از مشکلات در کسب و کارهای حوزه کتاب برشمرد و گفت: این موضوع سبب شده تا وزارت فرهنگ و ارشاد برای کمک به ناشران تسهیلاتی را پرداخت می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: استان زنجان از سرانه تولید کتاب سهم زیادی در سطح کشور ندارد که باید شاهد رونق بیشتری باشد و 180 عنوان کتاب در ۵ ماهه نخست امسال در استان زنجان چاپ شده است.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص سایر تسهیلات هم کارهایی برای بهبود تولید کتاب انجام شده و کارگروهی در حوزه کاغذ فعال است تا مشکلات پیش‌رو را مرتفع کنند.
انتهای پیام
captcha