اجرای طرح ختم‎ قرآن روزانه زائران منتظر در مسیر اربعین
کد خبر: 3760115
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

اجرای طرح ختم‎ قرآن روزانه زائران منتظر در مسیر اربعین

گروه فعالیت‏‎های قرانی - مدیر مرکز آفرینش‏‎های هنری مسجد مقدس جمکران از برگزاری روزانه ۱۰ ختم قرآن در موکب این مسجد مقدس در مسیر نجف کربلا خبرداد.

ختم‎های قرآن مکرر زائران منتظر در مسیر اربعین

مجید سلیمیان، مدیر مرکز آفرینش‏‎های هنری مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: از جمله برنامه‎های فرهنگی که در این ایام در موکب مسجد مقدس جمکران برگزار شد می توان به برگزاری نمازهای جماعت و قرائت قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در سه نوبت صبح، ظهر عصر و همچنین مغرب عشا به همراه سخنرانی در تمام مدت برپایی موکب اشاره کرد.

وی با ذکر این مطلب که روزانه بالغ‌بر دو هزار نفر در نمازهای جماعت موکب شرکت می‌کردند افزود» با توجه به سفارش امام زمان (عج) برای حضور در مسجد مقدس جمکران و استفاده از فضای معنوی حاکم در آن باید تمام تلاش خود را برای آشنایی مردم با فضای مسجد و تشویق برای حضور در آن کرده تا ارتباط حقیقی بین مردم و امام زمان (عج) برقرار شود.

سلیمیان ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه‌های متنوع همچون اجرای تواشیح و همخوانی، سخنرانی استاد علی‌اکبر رائفی پور و نمایش گروه یاس اجراشده که با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم روبه‌رو شده است؛ همچنین غرفه‌های پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره و خوشنویسی با حضور استادان خط نیز در تمام مدت در موکب فعال هستند.

وی تعداد ختم قرآن در موکب را روزانه ۱۰ ختم اعلام و بیان کرد: ختم صلوات توسط خواهران و آشنایی جوانان با شهدا با توزیع عکس و تشویق آن‌ها به مطالعه وصیت‌نامه شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار فعالیت مرکز گل نرگس و جذب کودکان با برنامه‌های فرهنگی در این موکب انجام شد.

انتهای پیام

captcha