برگزاری جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در زنجان
کد خبر: 3775279
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

برگزاری جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در زنجان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اعلام فراخوان برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ۲۰ بهمن‌ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند.

برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی در زنجانفاطمه کرباسی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی، آواها و سرودها می‌کند.
وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت و نیز گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری(س) را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: گرامیداشت تولید‌کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف حضرت زینب(س) و کمک به انتشار گسترده‌ترین آثار، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب(ع) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‎ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن است که به ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب(س)، نگاه زیباشناختی، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی، مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری این بانوی نمونه اسلام می‌پردازد.
کرباسی یادآور شد: این جشنواره شامل بخش‌های سرود گروهی، بخش انفرادی شامل آوا، مدیحه و ابتهال است و ارسال آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی مجاز است.
وی بیان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۲۰ بهمن ماه فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. اختتامیه آن ۱۶ اسفند ماه در زنجان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت فراخوان و فرم‌های شرکت در جشنواره به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha