گفتمان دینی بلوغ در جمع دانش‌آموزان فاروج
کد خبر: 3776147
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

گفتمان دینی بلوغ در جمع دانش‌آموزان فاروج

کانون خبرنگاران نبأ ــ گفتمان دینی با محوریت آشنایی با بلوغ و مراحل آن در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج روز گذشته، 5 دی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام ابراهیم شوشتری طی سخنانی در این جلسه گفت: بلوغ موضوع بسیار مهمی برای همه افراد محسوب می‌شود و اغلب زندگی انسان در این دوران ‌خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به انواع دگرگونی‌های جسمی، ذهنی، روحی، روانی، معنوی، اجتماعی و هیجانی دوران بلوغ گفت: انسان‌ها سه دوره سیادت، عبودیت و وزارت را در زندگی خود تجربه می‌کنند که هفت سال اول هر فرد را دوران سیادت، هفت سال دوم را دوران عبودیت و بندگی و دوره بعد را دوران وزارت او نامیده‌اند.

امام جماعت مسجد آل یاسین شهرستان فاروج در ادامه اظهار داشت: دوران بلوغ ذهنی از ابتدای زندگی افراد شروع می‌شود و پس از توسعه دانش انسان در بعد از دوره وزارت به ثبات خود می‌رسد.

شوشتری در رابطه با بلوغ جسمی نیز گفت: در این دوره دگرگونی‌هایی در زمینه رشد موهای زائد، غرائز شهوانی و ایجاد شرایط تعامل در فرد ایجاد می‌شود.

مدیر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج نیز در این گفتمان دینی گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان به صورت ماهانه در این آموزشگاه برگزار و با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و متخصصین در رشته‌های مختلف آگاهی‌های لازم در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

حسین حق‌جو هدف از برگزاری گفتمان دینی با محوریت بلوغ را کسب آگاهی‌های لازم در جهت کاهش آسیب‌های این دوره برشمرد و افزود: با توجه به اینکه دوره بلوغ یکی از دوره‌های حساس در طول زندگی هر فرد است، لذا ضرورت دارد که دانش‌آموزان نیز با فراز و نشیب‌های این دوره آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه‌های این گفتمان دینی بود.

حسینعلی ظفری

انتهای پیام

captcha