روند پیشرفت بیماری ام.اس در جامعه با شیب بسیار تندی مواجه است
کد خبر: 3781744
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

روند پیشرفت بیماری ام.اس در جامعه با شیب بسیار تندی مواجه است

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام. اس استان زنجان تعداد بیماران ام. اس استان را حدود ۱۵۰۰ نفر برشمرد و گفت: روند پیشرفت این بیماری در جامعه با شیب بسیار تندی مواجه است.

روند پیشرفت بیماری ام.اس در جامعه با شیب بسیار تندی مواجه استبه گزارش ایکنا از زنجان، نشست مشترک مدیرعامل و مدیر اجرایی کمیته پزشکی جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان و اعضای تعامل با موسسات خیریه کمیته امداد شهرستان زنجان به‌منظور تقویت همکاری و تعامل کاربردی دو سویه در محل مجتمع تخصصی آموزشی درمانی و تحقیاتی بیماران ام.اس استان زنجان روز گذشته، 25 دی‌ماه برگزار شد.
نسیم اسلامیه، مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان در این نشست اظهار کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این جمعیت ۹۵۰ و با استناد بر آمار تخمینی تعداد کل بیماران ام.اس استان زنجان نزدیک به ۱۵۰۰ نفر است.
وی ادامه داد: روند پیشرفت این بیماری در جامعه با شیب بسیار تندی مواجه است و باید تمامی روش‌ها و راهکارها برای پیشگیری، برنامه‌ریزی و اجرایی شود و این مهم بدون شک مستلزم همکاری‌های سازنده با سایر سازمان‌ها، موسسات و انجمن‌ها است.
این مسئول در خصوص خدمات جمعیت ام.اس به بیماران یادآور شد: این جمعیت در مراحل اولیه تنها با هدف تامین دارو کار خود را آغاز کرد اما با گذشت زمان  حمایت‌های خود را متوجه نیازهای دیگر بیماران از جمله معیشت، اشتغال و فعالیت‌های فرهنگی ورزشی و حقوقی نیز کرد.
علی نجفی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان تاکید کرد: خدمت به جامعه محرومین یک توفیق است و هدف کلی کمیته امداد همکاری و هم‌افزایی با موسسات خیریه بوده و مصون ماندن این نوع فعالیت‌ها بسیار پر اهمیت است. 
این مسئول یادآور شد: شعار کمیته امداد تعامل است نه تقابل؛ کمیته امداد دید تقابلی ندارد و هدف و رسالت آن تعامل به تمام معنی است.
وی با اشاره به تفاهنامه‌های سنوات قبل و تجربه ی همکاری‌های موثر با جمعیت خیریه ام.اس تصریح کرد: امتداد همکاری و تمرکز در تفاهنامه‌ها با رویکردهای جدید افق‌های روشنی در حمایت و خدمات‌رسانی به جامعه هدف را باز خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha