صدور کارت شناسایی برای حافظان و قاریان همدانی
کد خبر: 3810918
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

صدور کارت شناسایی برای حافظان و قاریان همدانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی «ندای ترنم ملکوت» همدان بیان کرد: مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان در نظر دارد بین جمعیت قاریان و حفاظ استان انسجام ایجاد کرده و علاوه بر رتبه‌بندی آنها تا پایان سال، کارت شناسایی برای فعالان این حوزه صادر کند.

حافظان و قاریان همدان رتبه‌بندی می‌شوند/ صدور کارت شناسایی برای حافظان و قاریان همدانیقاسم جهان‌آرا، مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه به‌عنوان یکی از موقوفات مرحوم همراهیان، فعالیت رسمی خود را از سال ۹۱ آغاز کرد.
وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی این مجموعه خواهران هستند، افزود: همه روزه مراسم جزءخوانی قرآن کریم از ساعت 10 الی 12 در محل مؤسسه برگزار می‌شود در ادامه جلسات تفسیر قرآن و دوره‌های مهدویت نیز در این مکان برگزار می‌شود.
جهان‌آرا با بیان اینکه این مجموعه به صورت ویژه دارای مرکز حفظ مجازی قرآن کریم است، گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم مؤسسه با 250 عضو از 4 سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور سه مربی آغاز کرده است.
مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان با بیان اینکه سه مربی هر هفته به مدت ۱۰ دقیقه محفوظات حافظان را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح، طی سه ماهه موفق به حفظ ۱ جزء از قرآن کریم می‌شوند.
مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان با بیان اینکه پرسنل و مربیان این مجموعه همگی تحصیل کرده و دارای مدارک بالای دانشگاهی است، گفت: در طول سال همواره کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید سطح 1 و 2، تفسیر، حفظ، مفاهیم ،نهج‌البلاغه و ... در این مجموعه برگزار می‌شود.
جهان آرا با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این مجموعه، برگزاری مهد‌های قرآن ویژه خردسالان است، ابراز کرد: هر سال طبق مقررات و آئین نامه وزارت آموزش و پرورش ، همزمان با آغاز سال تحصیلی مهد‌های قرآن نیز در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

تلاش برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مراکز قرآنی ‌
مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: یکی از مهد‌های قرآن شهر همدان که تحت نظر آموزش و پرورش استان فعال است، در مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت است که با ظرفیت موجود سالانه 20 خردسال 5 تا 6 سال را پذیرش می‌کند.
جهان آرا با بیان اینکه 5 سالی است مهد قرآن خردسالان با حضور 3 مربی مؤسسه فعال است، گفت: در این کلاس‌ها، خردسالان 17 سوره قرآن را طی یک سال تحصیلی با ادبیات مخصوص قرآنی حفظ می‌کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان ادامه داد: این مجموعه در طول چند سال اخیر موفق به برگزاری دوره‌های فنی تربیت مربی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری شده است.
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است، بیان کرد: سهم استان همدان در راستای اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ۲۲۷ هزار حافظ است که در این راستا با فعالیت دستگاه‌‌های متولی، حدود 50 هزار حافظ قرآن تربیت شده است.
مدیر مؤسسه ندای ترنم ملکوت با بیان اینکه این مجموعه مخاطبان بسیاری دارد، عنوان کرد: در این مجموعه مربیان و مدرسان با مدارج علمی بالا و متخصص در رشته‌های مختلف قرآنی مشغول به فعالیت هستند.
جهان آرا با اشاره به اینکه 100 قاری ممتاز در استان وجود دارد گفت: مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان در نظر دارد بین جمعیت قاریان و حفاظ استان انسجام ایجاد کرده و علاوه بر رتبه‌بندی آنها، تا پایان سال، کارت شناسایی برای فعالان این حوزه صادر کند.
وی با بیان اینکه فرهنگسرا‌ها و تالار قرآن و فجر همدان در حوزه برنامه‌های قرآنی ظرفیت بالایی دارند، ابراز کرد: ما به‌دنبال فعال‌سازی و استفاده هر بیشتر از ظرفیت مراکز قرآنی در استان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی و به تبع توجه به مفاهیم قرآن و جاری کردن آن در زندگی هستیم.
انتهای پیام

captcha