تشدید نظارت استاندارد زنجان بر کالاهای پرمصرف در ماه رمضان
کد خبر: 3811845
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

تشدید نظارت استاندارد زنجان بر کالاهای پرمصرف در ماه رمضان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل استاندارد استان زنجان از تشدید نظارت استاندارد بر کالا‌های پرمصرف در ماه رمضان خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده کالا‌های بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.

تشدید نظارت استاندارد زنجان بر کالاهای پرمصرف در ماه رمضانداوود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح «طاها» به منظور کنترل رعایت استاندارد در کالاهای مشمول استاندارد و جلوگیری از جعلی بودن علامت در سطح مراکز عرضه محصولات اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این همه ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه‌ای از سوی اداره‌کل استاندارد استان اجرا می‌شود و اجرای این طرح نظارتی یک روز قبل از ماه رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
این مسئول ادامه داد: کارشناسان و بازرسان این اداره‌کل در قالب اکیپ‌هایی از کالاهای پرمصرف خانوارها شامل روغن سرخ‌کردنی، روغن مایع خوراکی مصرف خانوار، زعفران، کشک مایع، شیر پاستوریزه، شیر فرادما، کره مارگارین، پنیر تازه، شکر، چای معطر، چای سیاه، زولبیا، بامیه و پیاز و سیر سرخ‌‌ کرده در سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.
کارگرزاده هدف از اجرای این طرح را سالم‌سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد خواند و گفت: ضمن جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد، با عرضه‌کنندگان متخلف برخورد قانونی می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان زنجان افزود: در صورتی که کالاهای بررسی شده از نظر کیفی کمتر از حد استاندارد و یا فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحدها به مراجع قانونی، برخوردهای لازم با واحدهای مربوط صورت می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود که هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود به علامت استاندارد کالاها توجه کنند و در صورت مشاهده کالاهای بی‌کیفیت و فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اداره‌کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.
انتهای پیام
captcha