فرهنگ جهاد و مقاومت برآمده از قرآن است
کد خبر: 3814229
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

فرهنگ جهاد و مقاومت برآمده از قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت از قرآن برآمده و باید فرهنگ قرآنی را برای ارتقای شهامت، عزت و سربلندی در جامعه ترویج داد.

فرهنگ جهاد و مقاومت برآمده از قرآن استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در اختتامیه پنجمین جشن رمضان اظهار کرد: قرآن کتاب دین ما است. مکتب ما اسلام و برنامه آن، کتاب آسمانی به شمار می‌رود. در حال حاضر اتحادیه‌های قرآنی، جامعه القرآن، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی بسیاری از مساجد و محافل به عرصه قرآن ورود پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه پیام رسالت پیامبر(س) شکست‌ناپذیری اسلام و پیروزی حق بر باطل است، یادآور شد: 40 سال آمریکا با داشتن ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور دنیا نتواسته اهداف شوم خود را در ایران به پیش ببرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: اخیرا آمریکا 17 ناو خود را به منطقه آورد که یک ناوش به اندازه 2 لشکر خدمه دارد. در زمان جنگ رزمندگان ما با دستان خالی و بدون تسلیحات پیشرفته در مقابل دنیا ایستادند.
این مسئول تصریح کرد: هیچ کتابی نمی‌تواند به اندازه قرآن، روح شجاعت، اعتماد به‌نفس، دیانت، استقلال، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی را به جامعه تزریق کند. در 8 سال دفاع مقدس جوانان این مروز و بوم با فرهنگ قرآنی ایستادند و خداوند مزد ایستادگی آن‌ها را داد.
خاتمی با اشاره به اینکه قرآن معجزه جاویدان پیامبر(ص) است، بیان کرد: فرهنگ جهاد و مقاومت از این کتاب آسمانی برآمده و باید فرهنگ قرآنی را برای ارتقای شهامت، عزت و سربلندی در جامعه ترویج داد.
در ادامه جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز ضمن تأکید بر تمسک به قرآن به‌عنوان کتاب هدایتگر اظهار کرد: قرآن به لحاظ جامعیت و کامل بودن گوهری است که به انسان و جامعه توجه ویژه‌ای دارد و بزرگترین خادم قرآن، رسول مکرم اسلام است.
خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به جاودانه بودن و آینده‌نگری قرآن تصریح کرد: قرآن در راستای توجه به تعالی و کرامت انسان، به آسیب‌های اجتماعی نیز توجه کرده و در کنار توصیه به ازدواج برای تکامل بشر، از رذیلت‌های اخلاقی انسان را پرهیزداده و طلاق امری منفور جلوه داده است.
وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به قرآن عنایت ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: استان زنجان با افتخار پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته و در حوزه قرآنی نیز انسان‌هایی اندیشمند و خداباور بر تارک آن جای گرفتند که قرآن را قرائت، تفسیر و در آن تدبر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: استان زنجان تابستان امسال میزبان مسابقات قرآن, عترت و نماز دانش‌آموزی است.
انتهای پیام
captcha