اجرای طرح «ترنم نور» در زنجان
کد خبر: 3814851
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

اجرای طرح «ترنم نور» در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از ۱۵۸۵ نفر از کارکنان و جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان در کلاس‌های قرآنی ماه رمضان در قالب طرح «ترنم نور» شرکت دارند.

برگزاری طرح «ترنم نور» در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به برگزاری محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای سطح بینش و باورهای دینی و مذهبی کارکنان و جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از طریق انس بیشتر با قرآن و احیای فرهنگ دینی، ترویج، تبلیغ و اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی در زندگی فردی واجتماعی است.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به‌ویژه در زمینه‌های فکری و فرهنگی است، گفت: یکی از شاخص‎های توانمندسازی مددجویان تقویت باورهای دینی و معنوی، افزایش اعتماد به نفس و روحیه خود باوری در مددجویان است و برای این منظور برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی کمیته امداد پیش بینی شده است.
صفری به برنامه‌های فرهنگی این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، برنامه‌های آموزشی قرآن  در قالب «طرح ترنم نور» و تفسیر موضوعی قرآن کریم با شرکت 1585 نفر از کارکنان و مددجویان تحت حمایت با موضوعات انفاق، خانواده، زکات و صدقه با حضور کارشناسان دینی برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به دوره‌های محافل انس با قرآن و آموزش قرآن کریم به مددجویان شامل روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه، افزود: امسال مسابقات جشنواره قرآنی رهپویان ولایت نیز با شرکت 60 نفر از کارکنان و مددجویان راه یافته به مرحله استانی در رشته‌های مختلف در فروردین ماه برگزار شد که نفرات برتر به مسابقات کشوری معرفی شدند.
وی به دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی، برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت، اجرای طرح شوق زیارت، ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای و پیشگیری از اعتیاد و ایجاد کانون‌های فرهنگی مددجویی از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در سال 98 است.
انتهای پیام
captcha