برگزاری یک روزه مسابقات استانی قرآن اوقاف در تالار قرآن
کد خبر: 3817728
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

برگزاری یک روزه مسابقات استانی قرآن اوقاف در تالار قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 21 تیر ماه سال جاری با رقابت 230 نفر از قرآنیان برای اولین بار در یک روز در محل تالار قرآن همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری یک روزه مسابقات استانی قرآن اوقاف در تالار قرآنمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف خرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گفت: چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی در دو بخش خواهران و براداران برگزار می‌شود.
وی افزود: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 21 تیر ماه سال جاری با رقابت 230 نفر از قرآنیان و با حضور 18 نفر از داوران مجرب استانی، برای اولین بار در یک روز و در 4 سالن مجزا در محل تالار قرآن همدان برگزار خواهد شد، گفتنی است در پایان، 30 نفر از شرکت کنندگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
جمالی با بیان اینکه مسابقات سازمان اوقاف فنی‌ترین نوع مسابقات قرآن است گفت: مسابقات اوقاف بستری مناسب برای محک زدن قاریان، موذنان و حافظان حرفه‌ای قرآن کریم برای تعیین سطح کیفی معلومات و داشته‌های قرآنی خود است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف سه سالی است که با همکاری آموزش و پرورش، مجری برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان زیر 18 سال نیز هست گفت: کمک هزینه 32 میلیون و 25 میلیون تومانی این مجموعه به آموزش و پرورش در 2 سال گذشته از دیگر اقدامات قرآنی اداره اوقاف استان است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با بیان اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم زیر نظر اداره اوقاف در محل آستان مبارک امامزاده عبدالله(ع) همدان دایر است گفت: این مجموعه حدود 5 سالی است که راه اندازی شده است و اکنون با 12 مربی و 700 کاربر در جهت حفظ قرآن در حال فعالیت است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با اشاره به اینکه سهم استان همدان در سال گذشته در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، 8 هزاز و 800 نفر بوده است گفت: از این تعداد 5 هزاز و 500 حافظ 1 جزء تا 30 جزء در سطح استان تربیت شده است.
جمالی با اشاره به اینکه سهم امسال استان در جهت تربیت حفاظ قرآن، 2 هزار و 500 نفر است گفت: امسال تنها اداره اوقاف مجری طرح تربیت حفاظ نیست بلکه با همکاری موسسات و تشکل‌های قرآنی استان همچون، اداره زندان‌ها، جامعه القرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حلقه‌های صالحین و ... این طرح اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha