موقوفه‌ای خاص برای دفن مردگان
کد خبر: 3817946
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

موقوفه‌ای خاص برای دفن مردگان

گروه اجتماعی ــ شهرستان ابهر دارای موقوفه‌ای است که برای کفن و دفن اموات نیازمند، اهدا شده است.

موقوفه‌ای خاص برای دفن مردگانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، بی‌تردید فرهنگ «وقف» یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به طور مکرر در منابع فقهی یاد شده است.
حتی در بسیاری از روایات از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد شده است؛ از همین رو یکی از راه‌های ادامه نیکوکاری و کمک به هم‌نوعان «وقف» است.
در استان زنجان نیز موقوفات متعددی با نیات مختلف موجود است که اوقاف استان نیز بر اساس همین موضوع نسبت به هزینه‌کرد آنها اقدام می‌کند.
وقف می‌تواند دارای نیت خاص باشد، یعنی استفاده‌کنندگان از موقوفه، اشخاص، اقشار یا گروه خاصی‌‌ باشند و یا عام باشد و استفاده‌کنندگان از آن مال موقوفه، شخص یا گروه خاصی نباشند و برای مصلحت عموم، مانند مساجد، بیمارستان‌ها یا مردم یک شهر هدیه شود.
در استان زنجان نیز از چنین مواردی در حوزه وقف فراوان است چه موقوفاتی که نیت مشخصی نداشته و یا موقوفاتی که برای امور پزشکی و یا ... وقف شده است.
در ابهر اما یک موقوفه وجود دارد که با نیتی خاص و برای امور مربوط به اموات وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه مصلی ابهر علاوه بر سایر نیات دارای یک نیت خاص و آن هم هزینه‌کرد عواید آن در امور کفن و دفن اموات است، اظهار کرد: بر همین اساس از محل عواید این موقوفات برای افرادی که خانواده‌ای نداشته و یا نیازمند باشند، هزینه می‌شود.
حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه مصلی ابهر دارای نیتی برای هزینه‌کرد عواید آن در امر کفن و دفن اموات نیازمند است، تصریح کرد: امسال از محل این موقوفه، کفن و دفن 15 نفر از اموات نیازمند انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه این موقوفه خاص در سال 1366 وقف شده است، اضافه کرد: تاکنون از محل این موقوفه کارهای مربوط به کفن و دفن حدود 210 متوفی انجام شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر ادامه داد: بحث کمک به کفن و دفن اموات از محل این موقوفه از محل عواید آن انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha