اجرای طرح مودت در آستان امامزادگان زنجان
کد خبر: 3818834
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

اجرای طرح مودت در آستان امامزادگان زنجان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح مودت در آستان مقدس امامزادگان زنجان خبر داد و گفت: در این طرح خیران برای بازسازی امامزادگان مشارکت می‌کنند.

اجرای طرح مودت در آستان امامزادگان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز، 22 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مودت به‌منظور تسریع بازسازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
این مسئول ادامه داد: طرح مودت توسط هیئت امناء و امین بقاع متبرکه به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مالی، معنوی و مشارکت برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مشارکت در طرح مودت به‌صورت نقدی و غیرنقدی و در قالب ساخت اسکلت، ساختمان، تهیه سیمان، سنگ، دیوار کشی، ساخت گنبد و گلدسته انجام می‌گیرد، افزود: این طرح در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از بازسازی 200 متر مربع زیر بنا برای امامزاده قاسم(ع) روستای کلوییم خبر داد و گفت: این امامزاده همواره در مناسبت‌های مختلف مورد توجه مردم بوده است.
وی ادامه داد: در ایام محرم هیئت مذهبی روستاهای همجوار (کلوچ، کلوییم، گوهر، کمرکوه و...) برای اقامه عزا و توسل به ساحت مقدس امامزاده به این مکان می‌آیند از همین رو در سایر ایام سال به‌ویژه شب‌های جمعه و مراسم خاصی در این بقاع دایر می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: آستان امامزاده قاسم‌(ع) در فاصله یک کیلومتری روستای کلوییم از توابع شهر چورزق و در غرب شهرستان طارم واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه بنای قبلی ساختمان بقعه امامزاده مورد ترمیم و بازسازی کامل قرار گرفته است، افزود: در مجموع مبلغ 500 میلیون ریال برای ساخت این بنا در نظر گرفته شده و در طرح مودت که در امامزاده برگزار شد مبلغ 100 میلیون ریال هم از طرح مودت به  این امامزاده توسط خیران کمک شد.
موسوی با بیان اینکه طرح مودت در اغلب امامزادگان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: میزان مشارکت‌های مردمی در طرح مذکور در این امامزادگان نیز قابل توجه است.
انتهای پیام
captcha