راه‌اندازی دو مرکز مجازی حفظ قرآن در ساوه و خمین
کد خبر: 3819267
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷

راه‌اندازی دو مرکز مجازی حفظ قرآن در ساوه و خمین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از راه‌اندازی دو مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در دو شهرستان ساوه و خمین خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی گفت: از سال 91 تا اسفند سال 97 حدود 300 مربی در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن شرکت داشتند اما ارتقای این ظرفیت در استان وجود دارد؛ چراکه شهرستان‌ها مطالبه مربی دارند و همینطور مربیان هم درخواست تجدید دوره یا آموزش‌های جدید و تکمیلی را دارند.

وی از برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن در سال 98 خبر داد و افزود: برای سال جاری در این حوزه برنامه‌ریزی خاصی شده است، امسال علاوه بر فعالیت آموزشی حفظ در مدارس، زمینه فعالیت تربیت حافظان در دانشگاه‌ها به‌صورت جدی دنبال می‌شود بر همین اساس با نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان رایزنی لازم صورت گرفته است که به این موضوع مهم در سال تحصیلی جدید توجه ویژه شود؛ لذا با گستردگی جامعه هدف امسال آمار طرح تربیت حافظان بیش از سال‌های قبل است.

دلاوری ارتقای سطح مربیان حفظ را ضروری خواند و اظهار کرد: کیفی‌سازی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف جهت توانمند‌کردن نیروهای تربیتی حفظ است، برای ارتقای سطح توانمندی مربیان 3 تا 5 جزء استان دوره‌های آموزشی ویژه با حضور اساتید متخصص از قم و یا اعزام مربیان به این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر تنها در مرکز استان دوره مجازی حفظ قرآن فعال است که بنا داریم در ساوه و خمین نیز مرکز حفظ مجازی راه‌اندازی کنیم که بخشی از کار بر عهده مراکز حفظ مجازی باشد تا در بخش حضوری قدرت کیفی‌سازی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha