مساجد پیشگام انتقال پیام‌های معنوی به نسل جوان باشند
کد خبر: 3822318
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

مساجد پیشگام انتقال پیام‌های معنوی به نسل جوان باشند

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دشمن باورهای مردم را نشانه گرفته است، تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید برای انتقال پیام‌های معنوی به نسل جوان پیشگام شوند.

انتقال پیام‌های معنوی به نسل جوان تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شب گذشته، در آیین افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت بچه‌های مسجد اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون مامن حرکت، اثربخشی، وحدت، انسجام و بالندگی بوده است و به برکت خون شهدا مساجد به عنوان نهاد اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار ساختار نظام و باورهای مردم را نشانه گرفته است، تصریح کرد: برای مقابله با توطئه دشمن بایستی به نسل جوان و عنایت به برنامه‌های مرتبط به حوزه جوان و نوجوان به نتیجه رسید.
 
غنی‌سازی اوقات فراغت
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان به داشتن نگاه با برنامه به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان تأکید کرد و گفت: توجه رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب یک راهبرد است که برای عملیاتی شدن آن ستاد اجرایی فرمان رهبری در گام دوم انقلاب توسط استاندار زنجان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ستاد اوقات فراغت استان تشکیل شده است تا تمام دستگاه‌ها برای توانمندتر کردن جوانان و نوجوانان در فصل تابستان برنامه‌ریزی کنند که در این بین کانون‌های مساجد می‌توانند در کنار غنی‌سازی اوقات فراغت این نسل به انتقال پیام‌های معنوی جوانان و نوجوانان بپردازند و می‌توانند هنرمند متعهد انقلابی تربیت کنند.
 
تقویت نشاط در برنامه‌های اوقات فراغت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  زنجان در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه بیش از 350 کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان وجود دارد، گفت: از اول تا هفتم تیرماه آیین‌نامه افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
فاطمه کرباسی با یادآوری اینکه نشاط و پویایی لازمه مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت است، ادامه داد: مساجد پایگاه شایسته‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هستند.
 
اولویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد
مسئول ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های کانونی با محوریت مساجد و بچه‌های مسجدی اجرا می‌شود، ابراز کرد: تلاش شده است تا کانون‌های مساجد مامنی برای بچه‌های مسجد باشد.
حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی با اشاره به اینکه کانون‌ها زیرنظر امام جماعت و هیئت امنای مساجد فعالیت می‌کنند، گفت: تعامل و وحدت رویه در این زمینه مورد تاکید است تا از موازی‌کاری پرهیز شود.
وی در مورد رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت یادآور شد: برنامه‌ها با اولویت فعالیت‌های فرهنگی و قرانی است و تلاش شده تا فعالیت‌های هنری در رشته تئاتر و نمایش هم در کانون‌های مساجد فعال شود.
در پایان این مراسم ضمن تفدیر از فعالان فرهنگی و هنری مساجد، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اداره کل ورزش و جوانان و پارک علم و فناوری استان زنجان امضا شد.
انتهای پیام
captcha