مبارزه با فساد جدی و بدون رأفت پیگیری شود
کد خبر: 3822988
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

مبارزه با فساد جدی و بدون رأفت پیگیری شود

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کارکنان طبق آیات قرآن کریم مبارزه با فساد باید با قدرت و قوت انجام شود ودر مبارزه با فساد نباید با رافت برخورد کرد چرا که اگر مفسد در جامعه احساس امنیت کند برای همه ناامنی ایجاد خواهد شد بنابراین کسانی که متولی مبارزه با فساد هستند باید با قدرت در این زمینه ورود کنند.

مبارزه با فساد جدی و بدون رأفت پیگیری شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز ۷ تیرماه در خطبه های سیاسی-عبادی شهر همدان، با بیان اینکه حرف اول وآخر همه انبیا و اولیای الهی تقوا است، اظهار کرد: امام صادق(ع) در 68 سالگی به شهادت رسیدند و در مدت امامت خود اقدامات باارزشی از جمله ترویج مذهب شیعه در شرایطی که فضای تقیه برای شیعیان ایجاد شده بود،تالیف کتاب توحید مفضل برای تشریح مساله توحید،تربیت شاگردان و نخبگان اسلامی و تربیت همگانی را انجام دادند.

وی بااشاره به هفته قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی و 72تن از مسئولان و نمایندگان مجلس عنوان کرد: طبق آیات قرآن کریم مبارزه با فساد باید با قدرت و قوت انجام شود ودر مبارزه با فساد نباید با رافت برخورد کرد چرا که اگر مفسد در جامعه احساس امنیت کند برای همه ناامنی ایجاد خواهد شد بنابراین کسانی که متولی مبارزه با فساد هستند باید با قدرت در این زمینه ورود کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مبارزه سخت گیری با فساد، اضافه کرد: رحم کردن به مفسد ظلم بر جامعه است ونباید در مبارزه با فساد ترسید همچنین طبیعی است که عده ای مفسد و کسانی که منافعشان به خطر می افتد بعد از مبارزه با فساد سرو صدا و جنجال به پا کنند.

وی از کارکنان قوه قضاییه خواست تا با قدرت و قوت و بدون ترس با مفاسد اقتصادی و اجتماعی مبارزه کنند و گفت: در مبارزه با فساد قضات بسیار شایسته‌ای در دستگاه قوه قضاییه وجود دارد و همه افراد قوه قضاییه باید درست کار باشند و در صورت وجود فرد خاطی باید باید به شدت با او برخورد شود تا اعتماد مردم به دستگاه قضا تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بهترین مدافع برای قوه قضاییه عملکرد آنها است، عنوان کرد: عملکرد قوه قضاییه باید به قدری محکم باشد که مفسد اقتصادی در جامعه احساس امنیت نکند همچنین مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی نیز باید مدیریت شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه امید است با مدیریت جدید در قوه قضاییه، اعتماد به آن تقویت شده و تحول برنامه ریزی شده ای در این دستگاه ایجاد شود، گفت: بسیاری از مشکلات حقوقی مردم به علت عدم اطلاع آنها از قوانین حقوقی است  و مردم باید قبل از انجام معاملات حقوقی درباره مسائل و شرایط آن تحقیق کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه حقوق بشر به ابزار استعماری آمریکا تبدیل شده است، افزود:امروزه حقوق بشر یک بهانه است و کودتای 28 مرداد سال 32 و بلوکه کردن 100میلیارد دلار پول ایران با کدام یک از قوانین بین المللی سازگار است؟ چرا قوانین بین‌المللی تنها به نفع کشورهای استکباری است؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه تحریم وزیر امور خارجه ایران برخلاف همه قوانین بین المللی است، عنوان کرد: تحریم مقام معظم رهبری نشان دهنده حماقت دشمن است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه ملت ما مظلوم اما مقتدر است، بیان کرد: ما مظلومی نیستیم که در برابر ظلم سکوت کنیم بلکه با فریاد بر سر مستکبرین عالم اقتدار خود را نشان خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برخورد نیروی انتظامی با ناهنجاری نیازمند حمایت مردم است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است وبا ناهنجاری‌های اجتماعی نباید با عصبانیت رفتار کرده و نگاه تکفیری داشته باشیم.

شعبانی موثقی بابیان اینکه امروزه وقتی نیروی انتظامی تذکر می دهد بعضی افراد از آنها فیلم گرفته و علیه پلیس در فضای مجازی منتشر می کنند، ادامه داد:برخورد نیروی انتظامی با ناهنجاری های اجتماعی باید منطقی باشد و اگر می خواهیم قانونمداری در جامعه رشد کند باید مردم از نیروی انتظامی حمایت کنند.

وی ترویج ناامنی،توسعه ناهنجاری ها و افزایش قانون گریزی را از آسیب های از دست دادن اقتدار پلیس در جامعه برشمرد و افزود: جامعه متدین باید در فضای تفریحی حضور داشته باشند و نماز جماعت هایی که در پارک ها برگزار می شود باید ترویج پیدا کنند چرا که باعث کاهش ناهنجاری ها می شود.

انتهای پیام

captcha