«نشاط» و «پویایی» ‌لازمه غنی‌سازی اوقات فراغت است
کد خبر: 3823723
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

«نشاط» و «پویایی» ‌لازمه غنی‌سازی اوقات فراغت است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان «نشاط» و «پویایی» را لازمه غنی‌سازی اوقات فراغت دانست و گفت: مساجد، پایگاه شایسته‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به‌شمار می‌رود.

اجرای مراسم سنتی در مساجد و مراکز فرهنگی زنجانفاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، غنی‌سازی اوقات فراغت استان، در چهار شاخه تنظیم شده است.
 
وی ادامه داد: این بخش‌ها شامل ورزش و بازی‌ها، مراسم و فعالیت‌های سنتی در مساجد و مراکز فرهنگی، فعالیت‌های ذهنی از جمله نشست‌های موضوعی در کانون‌های مساجد و کتابخانه‌ها، همچنین گردشگری و زیارتی در تالارهای نمایش و موزه‌ها را شامل می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان «نشاط» و «پویایی» را لازمه غنی‌سازی اوقات فراغت دانست و گفت: مساجد، پایگاه شایسته‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به‌شمار می‌رود.
 
کرباسی ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت در زندگی انسان‌های عصر صنعت و تکنولوژی، مقوله‌ای مورد تأکید است و امکان حذف آن وجود ندارد. اگر غنی‌سازی اوقات فراغت مدیریت نشود، خروجی لازم را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: تحقق این مهم، مستلزم برنامه‌ریزی و ساماندهی از سوی سازمان‌ها است و این ساماندهی نیز قبل از هر چیز نیازمند این است که دستگاه‌ها از موازی‌کاری با یکدیگر بپرهیزند؛ در واقع شادابی و نشاط امری طبیعی است و با سرشت انسان درآمیخته است اما اگر بدون برنامه‌ریزی و با افراط همراه باشد، خود می‌تواند زمینه‌ساز چالش‌های روحی باشد.
انتهای پیام
captcha