جذب دل‌ها به سوی اهل‌بیت(ع) رسالت صاحبان اندیشه است
کد خبر: 3826413
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

جذب دل‌ها به سوی اهل‌بیت(ع) رسالت صاحبان اندیشه است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعدادهای حوزه فرهنگ دینی گفت: جذب دل‌ها به سوی اهل‌بیت(ع)، رسالت صاحبان اندیشه است.

جذب دل‌ها به سوی اهل‌بیت(ع)؛ رسالت صاحبان اندیشهبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، شب گذشته، 20 تیرماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، اظهار کرد: شنواره‌ها محل مناسبی برای ظهور استعدادهای برتر است و باید زمینه شکوفایی بیشتر این استعدادها فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر عشق و ارادت و دلدادگی یک باور فطری و دینی و احساسی زلال و پاک باشد، با گهر زبانی که گفته شود، شیرین و نامکرر است. مخصوصاً اگر این دلدادگی از جانب ملتی باشد که تمدن 8000 ساله ثابت شده دارند. مدنیت نیز اگر با فرهنگ قرآن و عشق به اهل‌بیت (ع) آمیخته شود، رنگ و لعاب شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند.

امام جمعه زنجان جذب دل‌های مشتاق به سوی اهل‌بیت(ع) را رسالت صاحبان فکر و اندیشه دانست و افزود: این دومین سالی است که جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی برگزار می‌شود و بدون شک دقت بیشتر، شناخت استعدادهای فراوان و جهت‌دهی به افکار به خصوص در گروه سنی جوانان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: فقط مطرح کردن تیتر کفایت نمی‌کند و لازم است که جلسه مقدماتی برای آگاهی دادن به این افراد برگزار شود تا به شکوفایی گلواژه‌های احساس منتج شود. امسال نسبت به پارسال احساس می‌شود که برگزاری جشنواره زیباتر و به کمال نزدیک‌تر شده است. برای سال آینده نیز باید از همین حالا برنامه‌ریزی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه گاهی یک واژه می‌تواند تأثیر عمیقی در مخاطبان بگذارد، تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا شرکت‌کنندگان در جشنواره عمیق‌تر مطالعه کنند و خروجی احساس و عواطف‌شان کاربردی و اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی از جمله حافظ، سعدی، مولانا و حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ‌ترین خدمت را برای میراث‌داری فرهنگ تمدن 8000 ساله ایران انجام داده‌اند، افزود: این شخصیت‌ها با این فکر و اندیشه قلعه محکمی از ایران ساختند و اگر این قلعه‌ها نبود امروز ایرانی نداشتیم. فردوسی از هجوم دشمنان به تنهایی به پا خواسته و پیرامون کشور قلعه غیرقابل نفوذی ساخته است. ما امروز مدیون این فداکاری‌ها هستیم؛ چراکه سی سال مجاهدت فردوسی، هویت، فرهنگ و میراث ارزشمند را حفظ کرده است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با تأکید بر اینکه اساتید به جوانان کمک کنند تا بیشتر شکفته شوند، یادآور شد: انسان برای رسیدن به کمال نیاز به برنامه‌ریزی و الگو دارد. 1400 سال قبل قرآن این راه را پیش پای ما گذاشته و پیامبر را به عنوان الگوی کامل و زیبا معرفی کرده است. بعد از پایان نبوت، این راه در قالب امامت استمرار می‌یابد؛ در واقع امام پاسدار قرآن و سنت پیغمبر است و به تعبیر مقام معظم رهبری، همه یازده امام اگر در زمان امام علی (ع) بودند و شرایط همان بود، همان‌گونه عمل می‌کردند که حضرت علی (ع) عمل کرد.

امام جمعه زنجان  در پایان افزود: یکی از سخت‌ترین دوران امامت، دوران امامت امام رضا (ع) بود. در سبک زندگی رضوی، باید امام را بشناسیم و عشق و علاقه و رفتارمان را با منش امام تطبیق دهیم تا امت شایسته‌ای برای امام باشیم. باید آشنایی خود را از سیره امام رضا (ع) بیشتر کنیم تا رفتارمان در ارتباط با پروردگار، دوستان، دشمنان و خانواده با رفتار ایشان تطبیق یابد.

انتهای پیام
captcha