اصلاح بینش عمومی نسبت به جایگاه زنان؛ رویکرد هیئت‌های اندیشه‌ورز زنجان
کد خبر: 3827884
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

اصلاح بینش عمومی نسبت به جایگاه زنان؛ رویکرد هیئت‌های اندیشه‌ورز زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: اصلاح بینش عمومی نسبت به نقش و جایگاه زنان استان و تقویت روحیه و بالا بردن میزان اعتماد به نفس بانوان از مسائلی است که در هیئت‌های اندیشه‌ورز دنبال می‌شود.

اصلاح بینش عمومی نسبت به جایگاه زنان؛ رویکرد هیئت‌های اندیشه‌ورز زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان شب گذشته، 25 تیرماه در نشست مشترک استاندار با بانوان شهری و روستایی، افزود: راه رسیدن به جامعه پویا و سالم در گرو اندیشه سیستماتیک تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت همه‌جانبه است.
 
وی ادامه داد: در این مسیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان شعار رونق تولید، تحکیم خانواده و توسعه پایدار را محور فعالیت‌‌‍‌ها و برنامه‌هایی خود قرار داده است تا با توجه به علایق و ظرفیت‌ها زمینه بروز نقش‌های تأثیرگذار بانوان را فراهم کند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان افزود: همچنین با طرح مسائلی که مورد علاقه اکثریت زنان است اعم از گرایش‌های فکری گوناگون اقشار و طبقات توانسته است فارغ از برداشت‌های شخصی، گروهی و موقعیت اجتماعی راه را برای همکاری و مشارکت همه زنان در گفت‌وگو‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت و... هموار سازد.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 49 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند که 33 درصد از این جمعیت روستایی و 67 درصد، شهری هستند که 24 درصد در گروه سنی 0 تا 14 سال، 25 درصد، 15 تا 29 سال، 44 درصد 30 تا 64 سال و 7 درصد، بالای 65 سال قرار دارند.
 
این مسئول امید به زندگی در زنان استان را 80.5 درصد برشمرد و گفت: جمعیت زنان سرپرست خانوار، 10.8 درصد و نرخ مشارکت زنان، 12 درصد در مقابل 64.4 درصد مردان و نرخ اشتغال زنان، 74.2 درصد است.
 
بلوری بیان کرد: نرخ متوسط باسوادی زنان زنجانی، 80.3 درصد است که این نرخ در شهر‌ها، 58.5 درصد و در روستا‌ها، 69.4 درصد است. از مجموع کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان 40 درصد بانوان و 60 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و نسبت حضور زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی به مردان، به 14 درصد رسیده که پیش از مدیریت فعلی استان، 12 درصد بوده است.
 
این مقام مسئول، سازمان‌های مردم‌نهاد را یکی از ظرفیت‌های ارزشمند فعالیت‌های اجتماعی در استان دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد از فعالان این سازمان‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند که با انگیزه بالا در این تشکل‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشارکت جدی دارند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: امید است این نشست‌ها در مرتبه اول به اصلاح بینش عمومی نسبت به نقش و جایگاه زنان استان و در مرتبه دوم به تقویت روحیه و بالا بردن میزان اعتماد به نفس بانوان کمک کند تا شاهد تحقق اهداف و سیاست‌های نظام و دولت برای دستیابی به آرامش، امنیت و رفاه باشیم.
 
انتهای پیام
captcha