روشی نو در حفظ قرآن/ سختی‌هایی که حریف بانوان نمی‌شود
کد خبر: 3830684
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

روشی نو در حفظ قرآن/ سختی‌هایی که حریف بانوان نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چند سالی است که مرکز حفظ مجازی خواهران در حسینیه امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شده است. مرکزی که با ارائه روش‌های نو و بهره‌گیری درست از این شیوه‌ها توانسته حافظان بسیاری را از قشر بانوان تربیت کند.

روشی نو در حفظ قرآن/ سختی‌هایی که حریف حفظ بانوان نمی‌شوندسازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه روش‌های نوین در سال‌های اخیر توانسته در زمینه حفظ قرآن و تربیت حافظان قدم‌های مؤثری بردارد.
چند سالی است که مرکز حفظ مجازی خواهران در حسینیه امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شده است. مرکزی که با ارائه روش‌های نو و بهره‌گیری درست از این شیوه‌ها توانسته حافظان بسیاری را از قشر بانوان تربیت کند.

فعالیت 1362 کاربر در مرکز حفظ مجازی ‌

سمیه گیوکی، مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه این مرکز از سال ۹۵ در استان فعالیت خود را آغاز کرده است‌، اظهار کرد: با افراد ثبت‌نام‌کننده در این مرکز در هر هفته از سوی کارشناسان خبره تماس گرفته می‌شود و با یک برنامه‌ریزی دقیق مقدار حفظ و تکلیف به آنان داده می‌شود.

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی بیان کرد: در یک هفته بین یک تا سه بار با این افراد تماس گرفته و میزان تکلیف از آنان خواسته می‌شود.

گیوکی اظهار کرد: اگر افراد دلیل موجهی برای انجام ندادن تکلیف روزانه خود داشته باشند و یا در حفظ ضعیف باشند، فرصت مجددی به آنان داده می‌شود تا مروری بر اندوخته‌های خود داشته باشند.

وی تعداد کاربران در سامانه مرکز مجازی حفظ 1362 نفر خواند و ادامه داد: از این تعداد، 284 نفر کاربر فعال هستند.

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مرکز حفظ مجازی کاربران سیستان‌و‌بلوچستان را علاوه بر خراسان‌جنوبی تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: اکنون 270 نفر کاربر از خراسان‌جنوبی و 14 نفر از سیستان‌وبلوچستان در این مرکز فعال هستند.

روشی نو در حفظ قرآن/ سختی‌هایی که حریف حفظ بانوان نمی‌شوندگیوکی اظهار کرد: چهار مربی بانو در این مرکز فعال بوده که همگی حافظ قرآن هستند و در دو شیفت ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مرکز فقط ویژه خواهران است و برادران از طریق مرکز قم حمایت می‌شوند، یادآور شد: این مرکز، روشی مطلوب برای حفظ قرآن برای آن دسته از بانوانی است که به دلیل مشغله نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی از معجزه‌هایی گفت که در این مرکز دیده، از دختران نابینایی که قرآن حفظ می‌کنند تا بانویی که در یک تصادف حافظه‌اش را از دست داده اما قرآن را از یاد نبرده است.

گیوگی بیان کرد: قرآن، کتابی برای تمام زمان‌هاست و اگر انسان‌ها به آن توجه کنند، معجزه حضورش را در زندگی خود خواهند دید.

وی با بیان اینکه افراد در هر زمانی می‌توانند در این مرکز ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این مرکز به سایت www.quranhefz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha