تعمدی در برخورد با فضای مجازی به نفع جریان خاصی نداریم
کد خبر: 3838070
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

تعمدی در برخورد با فضای مجازی به نفع جریان خاصی نداریم

گروه شبکه اجتماعی ــ دبیر کمیته فیلترینگ کشور اعلام کرد: تعمدی در برخورد با فضای مجازی و اعمال محدودیت خاص به نفع جریان خاصی را نداریم.

به گزارش ایکنا؛ جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کمیته فیلترینگ کشور امروز سه‌شنبه پنجم شهریورماه در همایش ملی «رسانه و سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت استحکام خانواده» که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه اقداماتی که برای سالم‌سازی فضای مجازی در کشور صورت می‌گیرد خاری در چشم دشمنان است، گفت: به همین دلیل است که کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

وی با اذعان به این مسئله که آنچه در خصوص سالم‌سازی فضای مجازی باید صورت می‌گرفت به درستی صورت نگرفته است، گفت: در زمینه سبک‌ زندگی و آثار مخرب فضای مجازی بر روی آن مطالعات علمی و پژوهشی صورت نگرفته است ولی مشاهدات عینی و پرونده‌های رو به افزایشی که در دادگاه‌های خانواده وجود دارد، نشان دهنده تأثیر مخرب سبک زندگی غربی در جامعه است.

جاوید‌نیا افزود: پرونده‌های توهین، تهدید، افشای اطلاعات، قتل‌های ناموسی، درگیری‌ مبتنی بر ارتباط نامشروع که در فضای مجازی شکل گرفته است و ... نیز نشان دهنده عمق تأثیر این فضا در وقوع جرایم است.

جامعه علمی در زمینه تأثیر فضای مجازی بر سبک زندگی تحقیق کنند

وی در ادامه ضمن درخواست از جامعه علمی و پژوهشی برای تحقیقات علمی در زمینه تأثیر فضای مجازی بر سبک زندگی،‌ گفت: وقتی ما از این شرایط ابراز نگرانی می‌‌کنیم متهم می‌شویم که می‌خواهیم از این نگرانی برای افزایش محدودسازی‌ها استفاده کنیم.

دبیر کمیته فیلترینگ کشور با اشاره به عملکرد کشورهای غربی در محدود کردن فضای مجازی برای کودکان، گفت: در هیچ کجای دنیا بحث کودکان و استفاده آنها از اینترنت سالم مورد سهل‌انگاری قرار نمی‌گیرد و اگر کودکی به اینترنت بدون فیلتر دسترسی داشته باشد از خانواده وی سلب صلاحیت می‌شود، پس چرا در جامعه اسلامی ما کودکان باید به تلفن‌های همراه فیلترشکن‌دار دسترسی داشته باشند.

وی با طرح این سؤال گه چگونه می‌توان با نرم‌افزاری که روزانه دوازده و نیم میلیون محتوای مجرمانه منتشر می‌کند مقابله کرد؟ افزود: وقتی مطرح می‌شود که باید یک ابزار داخلی تولید کنیم تا منشأ فساد بسته شود برچسب‌های مختلفی به قوه قضائیه زده می‌شود که می‌خواهند آزادی بیان را محدود کنند.

دبیر کمیته فیلترینگ کشور گفت: صراحتاً اعلام می‌کنم تعمدی در برخورد با فضای مجازی و اعمال محدودیت خاص به نفع جریان خاصی را نداریم و با فعالیت‌هایی که مانع تأثیر محتواهای نامناسب باشد محدودسازی و برخورد نمی‌کنیم.

انتهای پیام

captcha