سوگواره «بصیرت عاشورایی» در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3838166
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام محرم و صفر در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در سطح استان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» با محوریت تبیین قیام امام حسین(ع) و با مرکزیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.
وی افزود: در این طرح ویژه‌برنامه‌ها در سه سطح انجام می‌گیرند که برنامه‌های اجرایی سطح یک شامل لبیک یا حسین روز دوشنبه 11 شهریور مصادف با دوم محرم، شیرخوارگان حسینی روز جمعه 15 شهریور مصادف با ششم محرم، احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی) روز شنبه 16 شهریور مصادف با هفتم محرم، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی مصادف با نهم و دهم محرم، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در عصر روز پنجشنبه، 21 شهریور مصادف با 12 محرم می‌باشند.
مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه در ادامه تبیین ویژه‌برنامه‌های بصیرت عاشورایی به برنامه‌های اجرایی سطح دو اشاره کرد و افزود: برنامه‌های اجرایی این سطح شامل سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم و ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در 18 و 19 شهریور می‌باشد.
وی افزود: برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه در سطح سوم نیز شامل سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم، تبلیغات و فضاسازی و سیاه‌پوشی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا و شام غریبان، قرائت هر روزه زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و ... خواهد بود.
حجت‌الاسلام امیری با اشاره به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، گفت: امسال نیز طبق سال‌های گذشته شعار «کرامتنا الشهاده» به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که با ترجمه «شهادت افتخار ماست» جهت تبیین و تبلیغ نهضت عاشورای حسینی انتخاب شده است.
وی تصریح كرد: این طرح با همكاری 14 مبلغ اعزامی از شهر قم و 4 مبلغ بومی در جوار آستان مقدس 40 بقعه متبركه و امامزاده عظیم‌الشان این استان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام امیری در ادامه تصریح کرد: در این طرح برپایی خیمه‌های معرفت، ویژه‌برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، تبلیغ سنت حسنه وقف، پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات شرعی، روضه‌خوانی و اجرای نیات واقفان در خصوص ماه‌های محرم و صفر از جمله بخش‌های این طرح می‌باشد.
وی اجرای منسجم برنامه‌ها را از اهداف مهم اجرای این برنامه برشمرد و گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور برنامه‌ریزی شده تا از 10 شهریور لغایت 7 آبان ماه (مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر 1441) در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در سطح استان برگزار شود و هزاران عزادار حضرت سیدالشهدا(ع) از برنامه‌های تدارک دیده برای سوگواره بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام امیری در ادامه تأکید کرد: آشنایی با مکتب عاشورا و نهضت حسینی به خصوص برای جوانان برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه واقع شود تا بتوانیم در این زمینه با افزایش آگاهی و هوشیاری در بین مردم، نقشه‌های دشمنان را به یأس و ناامیدی تبدیل کنیم.
ایشان در پایان با بیان اینکه عاشورا پیام حقانیت جبهه حقیقت و رسوایی استکبار است گفت: کربلا مکتبی اثربخش و تأثیرگذار است که امروز دنیا از آن درس می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha