اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3838762
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان

گروه اجتماعی‌ ــ معاون اوقاف هرمزگان به تشریح جزئیات اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۵ بقعه متبرکه استان پرداخت و گفت: بقاع شاخص این استان، میزبان ویژه‌برنامه‌های محرم هستند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز شنبه، ۹ شهریورماه به‌مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم در نشست خبری بصیرت عاشورایی به تشریح برنامه‌های دهه محرم در ۴۵ بقعه متبرکه استان هرمزگان پرداخت و اظهار کرد: در این ماه در زمان جاهلیت و پیش از اسلام افرادی که مسلمان نبودند از جنگ و خون‌ریزی دست می‌کشیدند.

وی افزود: اداره اوقاف با توجه به رسالت خود که همان تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است علی‌رغم برنامه‌های مداحی، عزاداری محرم و سینه‌زنی و ... محور کار‌های خود را در بعد بصیرتی نیز تدوین کرده است.

معاون اوقاف هرمزگان بیان کرد: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی دو خیمه معرفت در دو بقعه شاخص کشوری که در استان هرمزگان وجود دارد با نام‌های امامزاده سیدسلطان محمد(ع) شهرستان رودان و امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برپا می‌شود.

وی افزود: هر خیمه شامل سه تا پنج غرفه است که در رابطه با وقف، خانواده، پاسخگویی به شبهات، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، کودک و نوجوان و چندرسانه‌ای به فعالیت می‌پردازند.

آزادی اضافه کرد: ویژه‌برنامه طرح «لبیک یا حسین(ع)» در دومین روز از ماه محرم مصادف با ورود امام حسین(ع) به کوفه اجرا می‌شود. ششمین روز از ماه محرم همایش «احلی من العسل» در بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود و در نخستین جمعه از ماه محرم «همایش شیرخوارگان حسینی» در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادی بیان کرد: برای دوازدهمین روز از ماه محرم همایش «رهروان زینبی(س)» تدوین و برنامه‌ریزی‌ شده است و مراسم سخنرانی، عزاداری و تعزیه در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه برگزار می‌شود و همچنین برای نخستین بار در استان هرمزگان در نظر داریم طرح «شمیم حسینی» را به اجرا برسانیم.

وی افزود: بر اساس طرح شمیم مقرر شد تا با هماهنگی شورای هیئت مذهبی استان هرمزگان هیئت‌هایی که مورد تأیید و دارای مجوز مراکز افق هستند خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه دهند.

معاون اوقاف هرمزگان، مدت زمان برپایی خیمه‌های معرفت را از روز اول تا ۱۲ محرم اعلام کرد و گفت: این طرح با به‌کارگیری ۶۰ مبلغ که ۱۶ مبلغ آن اعزامی از قم و مابقی از روحانیان مقیم و بومی استان هرمزگان هستند و دوره تخصصی این طرح را گذرانده‌اند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha