اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 40 بقعه قم
کد خبر: 3838912
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 40 بقعه قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» و خیمه‌های معرفت ویژه ماه محرم در 40 بقعه استان قم اجرایی می‌شود.

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 40 امامزاده قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز 9 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال هم مردم با حضور خود در قالب هیئات‌های مذهبی و با محوریت بقاع متبرکه، دهه اول ماه محرم را گرامی می‌دارند و عزای حسینی را برپا می‌کنند و در این بین متولیان موقوفات هم نهایت همکاری و مساعدت را خواهند داشت.
وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی نیز مانند همیشه وارد میدان می‌شوند، اداره کل اوقاف استان قم نیز تا حد مقدورات خود از مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر حمایت لازم را خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وظایف ذاتی سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌ها گفت: این فعالیت‌ها در چند بخش تدوین و اجرایی می‌شوند؛ سازمان اوقاف چند طرح مهم را به استان‌ها ابلاغ کرده که نخستین مورد آن، طرح «شمیم حسینی» است.
وی ادامه داد: این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود و شامل حمایت مالی از مراسم عزای حسینی و فعالیت‌های مربوط به هیئات‌های مذهبی است، هرچند این حمایت‌های محدود هستند و نمی‌توانیم بسیاری از اقدامات هیئات‌های را پوشش دهیم ولی به هر حال وظیفه ماست که در هر سطح ممکن این کار را انجام دهیم.
اسکندری با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: قرار شده سازمان تبلیغات هیأت‌هایی را به اوقاف معرفی کنند تا حمایت‌های لازم صورت بگیرد؛ 105 هیأت مذهبی در استان قم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان به اوقاف معرفی شده‌اند و در نمایشگاهی که پیش از ماه محرم برگزار شد، حواله‌هایی برای تامین مایحتاج هیأت‌ها از سوی اوقاف به آنها اهدا شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: دیگر طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، گسترش روضه‌خوانی، وعظ و خطابه و نیازمندی‌های فکری جامعه با همکاری متولیان موقوفات است؛ در این طرح هر جا که نیاز احساس شود، توجه بیشتری خواهد شد.
وی ادامه داد: روضه‌خوانی در بازار از جمله این نیازهاست که امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته با برخی بازاریان، مقرر شده برخی هزینه‌های این کار از سوی آنها و نیز متولیان موقوفات تامین شود تا شاهد برگزاری روضه‌خوانی‌ها باشیم همچنین با مدیران پاساژها هم جلساتی داشته‌ایم و آنها اعلام آمادگی کرده‌اند در طول ماه‌های محرم و صفر، حمایت‌های لازم را از برگزاری مراسم روضه‌خوانی، وعظ و خطابه داشته باشند.
اسکندری با بیان اینکه این امور در ارتقا سطح فرهنگی، فکری و مذهبی مردم نقش بسزایی دارند گفت: بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، 40 بقعه استان قم در طول ماه‌های محرم و صفر، علاوه بر مراسم عزاداری همیشگی، خیمه‌های معرفت بصیرت عاشورایی برپا می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به همایش «شیرخوارگان حسینی» اشاره و بیان کرد: این همایش جمعه 15 شهریورماه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد.
وی افزود: طرح «لبیک یا حسین(ع)» نیز با حضور هیأت‌ها و دستجات عزاداری استان قم به میزبانی آستان مقدس شاه سید علی(ع) امشب شنبه 9 شهریورماه برگزار می‌شود.
اسکندری همایش «رهروان زینبی» را مورد توجه قرار داد و گفت: این همایش ویژه بانوان بوده و در دوازدهمین روز ماه محرم در آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع) و شاه سید علی(ع) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha