تشریح برنامه‌های «بصیرت عاشورایی»/ تلاش برای برخورد با رفتارهای ناهنجار در مسجد نصیرالملک
کد خبر: 3839143
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

تشریح برنامه‌های «بصیرت عاشورایی»/ تلاش برای برخورد با رفتارهای ناهنجار در مسجد نصیرالملک

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به تشریح برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در این استان پرداخت و گفت: این سوگواره در تمام بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی استان از ۱۰ شهریورتا ۷ آبان‌ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ۱۰ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: شور حسینی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال مجلس سیدالشهدا(ع) همچنان با حرارت در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود که این‌ها از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» ویژه ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه فارس خبر داد و گفت: این سوگواره از ۱۰ شهریورماه آغاز و تا ۷ آبان‌ماه ادامه در تمام بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های فارس برگزار می‌شود.


اجرای سخنرانی مذهبی در ۴۵۰ بقعه متبرکه فارس
موسوی با بیان اینکه مراسم سخنرانی در شب‌های محرم در ۴۵۰ بقعه متبرکه فارس اجرا می‌شود، گفت: ۲۱۵ مبلغ غیربومی از قم و ۵۰۰ مبلغ بومی به‌منظور تبلیغ و ترویج نماز به‌مدت ۱۱ روز به نقاط مختلف فارس اعزام شده‌اند که فعالیت آن‌ها از ۹ شهریور آغاز و تا ۲۰ شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، برگزاری نشست‌های توجیهی با حضور ۵۰۰ مبلغ بومی و همچنین آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری تجمع «لبیک یا حسین» در تاریخ ۲ محرم در ۵۰ بقعه متبرکه فارس، همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه، ۱۵ شهریورماه مصادف با ۶ محرم در ۷۰ بقعه متبرکه همزمان با سراسر کشور، همایش احلی من‌العسل در روز شنبه، ۱۶ شهریورماه با همکاری ادارات آموزش و پرورش در ۴۰ بقعه متبرکه را از جمله برنامه‌های این سوگواره برشمرد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا که بسیار تأکید شده، انجام شده است، گفت: ویژ برنامه‌های تاسوعا و عاشورا و شام غریبان در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه مصادف با ۹ و ۱۰ محرم در ۲۰۰ بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.


رهروان زینبی در ۵۰ بقعه گردهم می‌آیند
موسوی همچنین از برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در روز پنج‌شنبه، ۲۱ شهریورماه در ۵۰ بقعه متبرکه فارس خبر داد و گفت: در ایام محرم ۳۰ خیمه معرفت دینی برپا می‌شود که یک خیمه در شیراز و مابقی در شهرستان‌ها خواهند بود.
مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه از محل موقوفات و امامزادگان نیز اطعام حسینی انجام خواهد شد، گفت: قریب ۵ هزار نفر در اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در استان همکاری دارند ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با نیروهای امنیتی جهت برقراری امنیت این مراسم‌ها انجام شده است.
وی در ادامه از تشکیل ستاد اربعین در این اداره‌کل خبر داد و گفت: تاکنون ۶ جلسه این ستاد به‌منظور برپایی موکب در ایام اربعین در مرز شلمچه برپا شده است که این موکب با همکاری استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.


پاسخ به وضعیت عکس‌های ناهنجار گردشگران در مسجد نصیرالملک
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار ایکنا درباره وضعیت عکس‌های ناهنجار گردشگران در مسجد تاریخی نصیرالملک که در فضای مجازی پخش شده است، گفت: چند ماهی است که از بروز این قضیه در مسجد نصیرالملک جلوگیری کرده‌ایم و در این راستا نگهبانی و کنترل فیزیکی قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: متأسفانه هنوز بخشی از این اقدامات گردشگران ادامه دارد و ما هم در حد مقدور با این مسئله مقابله کرد‌ه‌ایم و امیدواریم در آینده این روند مقابله با رفتارهای ناهنجار در مسجد نصیرالملک ادامه یابد تا به طور کامل از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری شود.
انتهای پیام

captcha