سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۵۵ امامزاده یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3839308
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۵۵ امامزاده یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف یزد از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» ویژه ماه محرم در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۵۵ امامزاده یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه نیمی از موقوفات یزد مرتبط با امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت است، گفت: همچنین حدود ۱۶ هزار رقبه در استان یزد به نوعی با حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است که ۴۵ درصد نیات موقوفات استان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وقف خانه‌های قدیمی در یزد برای برگزاری مراسم‌ امام حسین(ع) گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در ماه محرم، ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب‌التعظیم در حال اجراست.

زارع‌زاده در ارتباط با اهداف این ویژه‌برنامه گفت: بصیرت‌افزایی با تکیه بر سیره حضرت امام حسین(ع) و درس‌هایی که از قیام عاشورای امام حسین(ع) می‌توان گرفت، تقویت باورهای دینی مردم، استکبارستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم از مهمترین اهداف این طرح است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است که توسط ادارات اوقاف و طبق نیات ثبت شده در وقف‌نامه‌ها در قالب طرح شمیم حسینی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف یزد با بیان این‌که این طرح در استان یزد در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: ۲۵ نفر از مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم که هر کدام دارای تخصص‌های ویژه تبلیغی هستند در استان حضور دارند و در خیمه‌های معرفتی که در جوار امامزادگان برپا شده به پاسخگویی به مسائل دینی، اعتقادی، تربیتی و مشاوره خانواده می‌پردازند.

وی خصوصیت بارز خیمه‌های معرفت را تبلیغ چهره به چهره روحانیان با مخاطبان دانست و افزود: همچنین با همکاری دانشگاه یزد و آموزش و پرورش مبلغان طرح بصیرت عاشورایی در خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس استان نیز حضور پیدا خواهند کرد و به تبلیغ معارف دینی خواهند پرداخت.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه دهه اول ماه محرم، لبیک یا حسین، برنامه نوجوانان عاشورایی با عنوان احلی من العسل، رهروان زینبی و برنامه‌های عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

انتهای پیام

captcha