آمریکا و کشورهای دست‌نشانده آن از فرهنگ دفاع مقدس هراس دارند
کد خبر: 3840318
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

آمریکا و کشورهای دست‌نشانده آن از فرهنگ دفاع مقدس هراس دارند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در یک تحلیل ساده می‌توان فهمید که ما در برابر قدرت نظامی و سلاح جنگی از آمریکا کمتر هستیم، اما بالاترین عاملی که سبب شده آمریکا و کشورهای وابسته به آن در برابر ایران بهراسند و مانند سگی پارس کنند، فرهنگ دفاع مقدس است.

آمریکا و کشورهای دست‌نشانده آن از فرهنگ دفاع مقدس ایران هراس دارند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز گذشته، 14 شهریورماه در جمع مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های خراسان رضوی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، بیان کرد: انسان با یک موقعیت کامل می‌تواند آن نقطه اخلاص‌مندانه عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را در ایفای این رسالت نشان دهد. شهدا ایثارگری کردند، جان خود را از دست دادند و خون خود را تقدیم کردند تا از اسلام، ارزش‌های دین و یک نظام ولایی و اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به از بین نرفتن آثار خون شهدا و نهادینه کردن آثار شهادت و فداکاری‌های آنان، افزود: بزرگترین مسئولیت و مأموریتی که تداوم‌بخش خون شهداست می‌تواند بعد از شهادت شهدا انجام شود، حفظ آثار واقعیتی است که در یک معنای کلی و مطلق باید ابعادش تفسیر شود و آثار دفاع مقدس را به‌درستی نشر داد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: آیا در نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس تاریخچه زندگی، حقوق و فداکاری‌های شهدا مهم است یا جریان تقدیر و تجلیل از فداکاری‌های شهدا و یا تهیه و تأمین دستگاه‌ها، وسایل و مکان‌هایی که نمایشگر ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا باشد؟ در واقع حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مأموریتی است که در تداوم انقلاب و در حاکمیت ارزش‌های دین و ثمرات نظام ولایی در این پهنه 40 ساله گذشته انقلاب و آینده این نظام نقش دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حفظ آثار بر نشر آن مقدم است، مطرح کرد: حفظ آثار بر نشر، توسعه و تبلیغ آن مقدم است، امروز اگر در عرصه زندگی اجتماعی ترویج منکرات شرعیه را می‌بینیم، ظهور و بروز جریان‌های تقابل با انقلاب را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مشاهده می‌کنیم. آثار دفاع مقدس و خون شهدا مقابله با همه این‌هاست و در واقع حفظ آثار یعنی تداوم آن جنگی که آن‌ها آغاز کرده‌اند و مسئولیت حفظ آثار افراشته کردن پرچم به زمین افتاده شهداست.

انقلاب اسلامی از ابتدا با مبارزه به دست آمده است

علم‌الهدی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی از روز اول با مبارزه آغاز شد و اکنون هم در گرو مبارزه است، هرچه انقلاب بالا می‌آید، نقطه مقابله مبارزه توسعه پیدا می‌کند. در زمان قبل از انقلاب ما با یک مأمور دست‌نشانده نظام ستمشاهی می‌جنگیدیم اما ادامه مبارزه در توسعه پهنه انقلاب توسعه پیدا کرده است با وسعتی که پیدا کرده امروز با صهیونیست و استکبار آمریکا می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم و باید با تهاجم دشمن بجنگیم و مبارزه کنیم.

وی افزود: مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اگر بنا باشد در این راستا خط و ربط خود را گم کنند و دنبال زندگی مادی و تأمین معیشت و ساختن نام و آوازه خود باشند و با این وسیله بخواهند موقعیت اجتماعی خود را تثبیت کنند یا به توسعه اقتصادی و اجتماعی خود برسند، راه را اشتباه رفته‌اند.

تحریف در نشر فرهنگ دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: جبهه‌های حق علیه باطل محل پرورش افراد لاابالی و بی‌ایمان نبوده و نباید در نشر فرهنگ دفاع مقدس تحریف کرد، بلکه آنچه واقعیت داشته بیان شود. در برخی سریال‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری سعی بر اثبات این بوده که در زمان دفاع مقدس گروهی متدین و عابد برای تظاهر و ریاکاری به جبهه رفتند و عده‌ای لاابالی و بی‌ایمان در جبهه‌ها متحول شدند و این برخلاف واقعیت است.

وی بیان کرد: در برابر این تحریف نباید بی‌تفاوت بود و از آن به سادگی عبور کرد. این اقدام یک نادانی و جهالت است که یا از همه چیز برای یک فیلم و یک برنامه هنری به نفع خودشان استفاده می‌کنند و یا اینکه نفوذی از سمت بیگانگان است که به این گروه جهت تحریف ارزش‌های دفاع مقدس دیکته می‌شود.

ساخت موزه دفاع مقدس در مرکز خراسان رضوی

در ادامه این مراسم سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد ساخت و احداث موزه دفاع مقدس در این استان است و تاکنون مراکز حدود 17 استان ساخته شده و در بیش از 14 استان به بهره‌برداری رسیده است. این اقدام در خراسان رضوی هنوز در حال اجراست و قریب به 2 ماه است که کار احداث مرکز در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای آغاز این طرح حدود 400 میلیارد ریال تأمین اعتبار شده و در مجموع هزار میلیارد ریال برای تکمیل این مرکز نیاز است تأمین اعتبار شود. بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است در سال 1400 کنگره 18 هزار شهید در استان برگزار شود و تا آن زمان موزه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: دومین اولویت این بنیاد تعیین تکلیف احداث یادمان‌های شهدای گمنام است. مسئول تمام این برنامه‌ها در شهرستان‌ها دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

یوسفعلی‌زاده گفت: جمع‌آوری اسناد و مدارک در دو قالب خاطرات و تاریخ شفاهی و تدوین دانشنامه، حمایت از تولیدات هنری و سینمایی، برگزاری جشنواره دفاع مقدس و همچنین تلاش در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی با توجه به این امر که امروز طیف بیشتری از مردم در این حوزه فعالیت دارند، باید در فضای مجازی و حقیقی آثاری شامل عکس نوشته، وصیت‌نامه، تبلیغات صحیح از شهیدان و... انجام شود.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود به اهمیت نقش زنان، روحانیت و پیشکسوتان در تبیین دفاع مقدس، گفت: نقش زنان در زمان جنگ نه تنها از مردان کمتر نبوده بلکه در برخی موارد بیشتر هم بوده، اگر زنان مؤمن انقلابی پای کار نبودند، 18 هزار شهید استان به محراب نمی‌رفتند. بارها دیدیم رزمندگان را مادران و خواهران حمایت کردند و تکریم این عزیزان به‌عنوان اولویت مورد توجه است.

تلاش‌های ما در محرم برای نگه داشتن یاد و نام شهداست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: تمام تلاش‌هایی که در ماه محرم انجام می‌شود، در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان است. کار ما امتداد عاشور است. دفاع مقدس ما در امتداد عاشورای حسینی است و کاری که با عزم جزم و تمام وجود باشد، کمتر از کار شهیدان نیست. کوشش کنیم تا در این عرصه ثبات قدم داشته باشیم و از فرصت‌ها درست استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امام راحل که معلم همه‌ ما بود و اکنون مقام معظم رهبری معرف این بزرگوار پیش روی ماست، می فرمودند: «نهضت ما حسینی است و هرچه داریم از همین محرم و صفر است».

یادآور می‌شود، اکنون در 98 نقطه استان خراسان رضوی یادمان شهید گمنام وجود دارد و 305 پیکر در این یادمان‌ها تدفین شدند و از ابتدای امسال احداث 15 مورد از یادمان‌های آغاز شده است. مداحی، زیارت شهید گمنام دفن شده در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مدیران شهرستانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام

captcha