استقامت حضرت زینب(س) سرمشق منتظران امام زمان(عج) باشد
کد خبر: 3841537
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

استقامت حضرت زینب(س) سرمشق منتظران امام زمان(عج) باشد

گروه معارف ــ مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره استقامت را یکی از درس‌های عاشورا بیان کرد و گفت: احوالات حضرت زینب(س) در ماه محرم و صفر نمونه بارز آن است و باید سرمشق و الگوی منتظران امام زمان(عج) باشد.

امام حسین( ع)؛ تجلی پایداری در مقابل ظلم و سازش‌ناپذیری با استکبار به گزارش ایکنا از زنجان، لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره، ظهر امروز، چهارشنبه، ۲۰ شهریورماه در مراسم پر فیض دعای توسل این اداره، بیان کرد: پیام قیام امام حسین(ع) در عاشورا این بود که سازش کردن در برابر ظالمان در قاموس اسلام جایی ندارد و مرگ با عزت و شرف بهتر از زندگی ذلت‌بار است.
وی با تأکید بر این‌که استقامت و پایداری نسخه اسلامی امام حسین(ع) برای عزت و سربلندی تمامی ملل جهان است، افزود: عاشورا به ما این درس را آموخت که محبتی که باعث یاری امام نشود، فایده‌ای ندارد.
این مسئول استقامت را یکی دیگر از درس‌های عاشورا بیان کرد و گفت: یکی دیگر از درس‌های عاشورا استقامت است که احوالات حضرت زینب(س) در ماه محرم و صفر نمونه بارز آن است و باید سرمشق و الگوی منتظران امام زمان(عج) باشد.
وی ادامه داد: یکی از شرایط سربازان امام عصر(عج)، دلدادگی آنان به امام زمان(عج) است و اگر دل در گرو امام ندهیم به جایی نخواهم رسید.
جعفری با تأکید بر این‌که نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج‌های وارد آمده بر اهل‌بیت عصمت و طهارت و شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت سراسر درسی بزرگ برای بشریت است، گفت: آن چه مسلم است این که روضه و گریه و عزاداری، تنها بخشی از وظیفه ما در قبال مکتب حسینی است و بلکه مهم‌تر این است که ما بر عمق بصیرت و درک و شناخت خود از ولایت امام معصوم و حقیقت قیام حسینی بیفزاییم که اگر این گونه شد و شور و شعور با هم تلفیق شد، قطعاً زمینه‌ساز عاقبت به خیری ما در دنیا و آخرت می‌شود‌.
انتهای پیام
captcha