خروج زائران اربعین از کشور از مسیر قانونی باشد
کد خبر: 3842415
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
حقیقی تأکید کرد:

خروج زائران اربعین از کشور از مسیر قانونی باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار زنجان گفت: نحوه ثبت‌نام مراسم اربعین باید با همکاری صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود و خروج زائران از مسیر قانونی باشد.

خروج زائران اربعین از کشور باید از مسیر قانونی باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار شب گذشته، 24 شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان، بیان کرد: دهه نخست محرم امسال هم امنیت مراسم و هم تعداد جمعیتی که در این مراسم حضور داشتند نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود.
 
وی به اهدای خون تأکید کرد و افزود: در بحث نذر خون، ۶ برابر سال‌های گذشته خون اهدا شد و با توجه به اینکه اهدای خون نیاز عمومی است، بهتر بود که به جای قمه‌زنی خون اهدا می‌شد.
 
استاندار با اشاره به اینکه مردم زنجان بی‌نظیر هستند و به همین خاطر است که در رتبه پنجم امنیت قرار داریم، تصریح کرد: در همین راستا در ارتباط با اربعین نیز باید اقدامات شایسته‌تری انجام شود.
 
وی با تأکید بر پرهیز از ریاکاری و همین‌طور تخصیص اعتبارات با یک حساب و کتاب اصولی در مناسک مذهبی ابراز کرد: کمک به هیئت‌ها نباید طوری باشد که یک عده کلاً تقویت شده و یک عده دست خالی بمانند.
 
حقیقی به حضور مدیران در پست‌های مدیریتی خود در زمان اربعین تأکید کرد و گفت: بنده به همه مدیران اعلام می‌کنم که بزرگترین کار ما تا اربعین همین امر باشد و بنده عملکرد مدیران را در این رابطه ارزیابی خواهم کرد. البته ما درخواست داریم که بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد عمل شده و مشارکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه یک موضوع مهم دیگر اطلاع‌رسانی در ارتباط با نحوه ثبت نام است، تصریح کرد: باید در این حوزه با همکاری صدا و سیما اقدامات لازم انجام شود. باید زائران را توجیه کنیم که خروج از کشور باید به‌صورت قانونی باشد.
 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرمانداران به جای تشکیل جلسه باید ساماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در شورای تأمین استان بارها در ارتباط با اربعین سخن گفته شده و انتظار ما از هیئت‌ها و اوقاف بسیار زیاد است و از اصناف نیز می‌خواهیم که در این زمینه وارد عمل شوند.
 
انتهای پیام
captcha