تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن در حوزه علمیه
کد خبر: 3842416
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن در حوزه علمیه

یکی از مراجع تقلید با رد اتهام تحریف قرآن کریم از سوی شیعه اظهار کرد: توجه به قرآن و تفسیر در حوزه علمیه امری ضروری است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی امروز یکشنبه در دیدار آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، بیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی را بیت علم و فقاهت دانست و افزود: باید عظمت بیت بزرگان نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه دسترسی جامعه به آثار بزرگان توسط بیوت آن‌ها باید انجام گیرد، تصریح کرد: دسترسی به آثار بزرگان ضروری است.

این استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: توجه به قرآن و تفسیر در حوزه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن در همه آثار شیعیان مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: برخی این تهمت را به شیعیان وارد می‌کنند که آنها توجه لازم را به قرآن کریم ندارند در حالی که این‌گونه نیست.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی از برکات انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام خمینی(ره) است که با تأکید ایشان این ارتباط تقویت شد.

وی با بیان اینکه آثار وحدت شیعه و سنی را در دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم، افزود: در گذشته شیعه و علمای اهل تشیع حق اظهار وجود و نگارش کتاب نداشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه شیعیان در طول تاریخ در مضیقه و تحت‌فشار بودند، افزود: شیعیان در گذشته زیر ظلم بدخواهان قرار داشتند اما با این‌ حال علما در سخت‌ترین شرایط تشیع را حفظ کردند و اجازه نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) را ندادند.

وی بیان کرد: مخالفان در سه عرصه فقه، تفسیر و تاریخ فعالیت داشته‌اند بنابراین باید در کنار فقه مقارن که مورد توجه حوزه و علما است به تاریخ و تفسیر مقارن نیز توجه شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت توجه حوزه به فقه شیعه، افزود: در تفاسیر و تواریخ دیگران مطالب خلاف بسیاری وجود دارد که باید پاسخ لازم به آنها داده شود.

وی با تأکید بر توجه شیعیان به قرآن، افزود: تفاسیری مانند المیزان علامه طباطبایی در شیعه بی‌مانند هستند و در هیچ فرقه‌ای مانند آن مشاهده نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تحریف قرآن کریم را تهمت بزرگی علیه شیعه دانست و تصریح کرد: باید فضایل و برتری‌های شیعه را تبیین کنیم تا مردم با این فضایل آشنا شوند.

انتهای پیام

captcha