فرهنگ وقف در جامعه خدشه‌دار شده است
کد خبر: 3843034
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فرهنگ وقف در جامعه خدشه‌دار شده است

گروه اجتماعی ــ معاون امور استان‌های سازمان اوقاف با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این سازمان ترویج فرهنگ وقف است، گفت: فرهنگ وقف در جامعه خدشه‌دار شده است و رسانه‌ها و مبلغان در احیای آن نقش اساسی دارند.

فرهنگ وقف در جامعه خدشه‌دار شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، ۲۷ شهریورماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: زنجان به برکت سیدالشهدا(ع) استانی شناخته شده برای آحاد ملت ایران است و در حوزه فرهنگ به‌ویژه نشر فرهنگ معارف اهل‌ بیت(ع) و عاشورا نقش بی‌بدیل را ایفا کرده است.
 
وی با بیان اینکه این استان توانسته با همایش‌های بزرگ، سیدالشهدا و اهل‌بیت(ع) را در سراسر عالم معرفی کند، ابراز کرد: آنقدر این حرکت بزرگ است که تبدیل به الگو شده و نه تنها در زنجان بلکه به جغرافیای جمهوری اسلامی گسترش یافته و به محدوده جهانی تسری پیدا کرده است.
 
معاون امور استان‌های سازمان اوقاف یادآور شد: خروجی الگوی ارائه شده از این استان را امسال در سراسر جهان دیدیم که چگونه وفاداری خود را نشان دادند و نماد آن سید‌حسن نصرالله بود که گفت هزار بار اگر سوخته شویم باز هم به ولی زمان خود پایبندیم. ما مدیون حرکت‌های انقلابی و ارزشی این استان که ملقب به شور و شعور حسینی شده است، هستیم.
 
این مسئول تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در مدیریت جدید تلاش کرده مأموریت‌های واگذار شده را عملیاتی کند و فرهنگ وقف را توسعه دهد. در سده‌های گذشته بحث وقف به فرهنگ تبدیل شده بود و مردم همه یا بخشی از اموال خود را وقف می‌کردند و اما امروزه این فرهنگ یک مقدار مخدوش یا با غفلت مواجه شده که اصحاب رسانه و مبلغان می‌توانند در ترویج آن نقش ایفا کنند.
 
وی به اطلاع‌رسانی آثار اجتماعی وقف تأکید کرد و افزود: ماه محرم امسال ۴۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی برگزار و از هیئت‌های مذهبی حمایت کردیم. در عید غدیر نیز ۲۸۰ زندانی آزاد شدند. سازمان اوقاف مصمم است که نقش اجتماعی خود را برجسته کند و با ارتقای بهره‌وری از حوزه‌های علمیه پشتیبانی کند تا کارکرد مطلوب خود را پیدا کنند.
 
روحانی‌‌نژاد ادامه داد: یکی از رویکردهای سازمان اوقاف ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان است تا با حمایت اوقاف تولید ثروت کنند و کمکی برای دولت باشند؛ چرا که کشور نیازمند تولید و اشتغال و به‌کارگیری نسل جوان در عرصه فناوری‌های جدید است.
 
وی با اشاره به اینکه همه رابطه‌ها با مرگ انسان قطع می‌شود اما سنت حسنه، صدقه جاریه و اولاد صالح باقی می‌ماند، گفت: عمل به نیات واقفان خیراندیش جزو برنامه‌های جدی ما است.
 
انتهای پیام
captcha