راه‌اندازی ۵۴ مهدکودک با هدف توزیع امکانات یکسان آموزشی در لرستان
کد خبر: 3843083
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

راه‌اندازی ۵۴ مهدکودک با هدف توزیع امکانات یکسان آموزشی در لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با اشاره به راه‌اندازی ۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ای در استان، گفت: این مراکز در راستای توزیع امکانات یکسان آموزشی میان کودکان ۴ تا ۶ سال با همکاری بخش غیردولتی در استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۵۴ مهدکودک با هدف تکامل یکپارچه کودکان لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، سلمان کریمیان، معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان، ظهر امروز چهارشنبه، ۲۷ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل‌گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی لرستان، اظهار کرد: در دفتر کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم.

وی در خصوص توجه بیشتر این نهاد به کودکان بی‌سرپرست، اضافه کرد: به‌منظور نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ۱۲ تا ۱۸ سال پسرانه در شهرستان بروجرد، مرکزی با مشارکت بخش غیردولتی راه‌اندازی شده است.

کریمیان با تأکید بر لزوم استفاده تمام کودکان از خدمات بهزیستی، افزود: همچنین ۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ایی در راستای تأمین رشد و تکامل یکپارچه کودکان ۴ تا ۶ سال با همکاری بخش غیردولتی در استان راه‌اندازی شده است که هدف ما اجرای عدالت بهره‌مندی تمام کودکان از خدمات بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان در خصوص دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی، ادامه داد: کلنگ‌زنی و عقد قرارداد با خیرین در راستای ساخت رایگان شیرخوارگاه یا مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست تا ۳ سال، در ۴ طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرم‌آباد از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

وی از اجرای طرح شناسایی کودکان مناطق حاشیه‌ای در راستای ارائه خدمات مطلوب و حمایت همه‌جانبه از آنان خبر داد و گفت: همچنین ارائه یک وعده غذای گرم برای 4378 کودک روستایی و مناطق روستایی و کمک بلاعوض به ۲۲۹ روستا مهد برای کمک به خرید تجهیزات از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان از پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی‌بضاعت مناطق روستایی و حاشیه‌ای به‌منظور بهره‌مندی این کودکان از خدمات مهد کودک خبرداد و یادآور شد: همچنین 124 روستا مهد در روستاهای فاقد مهدکودک برای تأمین رشد و تکامل یکپارچه کودکان 3 تا 6 ساله و ایجاد اشتغال برای دختران تحصیل کرده روستایی تأسیس شده است.

انتهای پیام

captcha