همکاری ۲۸۸۰ روحانی در سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش زنجان
کد خبر: 3843541
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

همکاری ۲۸۸۰ روحانی در سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان یکی از رویکرد‌های سند تحول بنیادین است، گفت: ۲۸۸۰ روحانی در سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش زنجان همکاری می‌کنند.

2880 روحانی در سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش زنجان همکاری می‌کنندابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان مربوط می‌شود که در این راستا برنامه‌های مختلفی در این نهاد پیش‌بینی شده است.
وی به همکاری 2880 روحانی با آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این افراد مسئولیت‌هایی همچون اقامه نماز، برگزاری نشست‌های بصیرتی و مشاوره‌های دینی را برعهده خواهند داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش جذب سربازطلبه است که در این راستا 12 سهیمه برای استان زنجان درنظر گرفته شده تا امورات دینی در مدارس را برعهده بگیرند.
وی تعداد دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی 98-99 در استان زنجان را ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ برشمرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد نشان می‌دهد، ضمن اینکه کلاس اولی‌های امسال نیز ۱۸ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز هستند.
رفیعی با اشاره به اینکه شعار سال‌تحصیلی جدید «مهر با نشاط و مهربانی» است، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که بازگشایی مدارس توام با نشاط و مهربانی باشد و اجرای این مهم در طول سال‌تحصیلی نیز پیگیری می‌شود که در راستای اجرای این شعار برنامه و راهبردهایی تدوین شده است.
وی با اشاره به تدوین اطلاعات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، تصریح کرد: استان زنجان در بحث آموزش ابتدایی وضعیت خوبی دارد و تقریبا جزو سه استان اول کشور با کمترین تعداد بازمانده از تحصیل است، ولی در بحث آموزش متوسطه به دلیل مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و روستامحور بودن جمعیت استان، کمی نسبت به شاخص آموزش ابتدایی عقب‌تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۳ مدرسه از نوسازی و تجهیز مدارس استان تحویل گرفته خواهد شد، ابراز کرد: امسال مدارس خشت و گلی استان از چرخه خارج شده است.
انتهای پیام
captcha