تکیه به جوانان راهکار حل مشکلات کشور است
کد خبر: 3844168
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

تکیه به جوانان راهکار حل مشکلات کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: تکیه به جوانان و مردم راهکار حل مشکلات کشور است و باید ظرفیت‌های داخلی جدی گرفته شود.

تکیه به جوانان راهکار حل مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج و اتمام حجت به طرفداران مذاکره با آمریکا پرداخت و اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل گرفته در خارج و بعضا داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‌ه‏ای دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز سه شنبه در ابتدای درس خارج خود بیاناتی را مبتنی بر اصول متعالی نظام اسلامی و با نگاه دوراندیشانه با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‏ برانگیز مردم در مقابل توطئه‏‌های دشمنان در چهار دهه گذشته ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‏‌های داخلی معرفی کردند.

وی افزود: ایشان با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‏‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‏‌های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.

رحیمی گفت: در ادامه حضرت آقا فرمودند: اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاست‌های مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این‌که نوع فرمایش حضرت آقا برگرفته از فرهنگ قرآنی و عترتی است، ادامه داد: چنانچه قبلا نیز مقام معظم رهبری فرمودند: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند زیرا آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست.

وی با اشاره به این‌که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب با دولتی که معاهدات بین‌المللی را به راحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی‌توان تعامل کرد، افزود: تجربه برجام، جواب آن کسانی است که بارها می‌گفتند چرا با آمریکا، مذاکره و تعامل نمی‌کنید این سخن حضرت آقا نیز برگرفته از فرهنگ علوی است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری موضوعاتی همچون هسته‌ای و موشکی، مسئله اصلی نیستند بلکه مخالفت و دشمنی عمیق امریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران است، افزود: ما بنای دعوا با اروپا را نداریم اما این سه کشور اروپایی نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع، با آمریکا همراهی می‌کنند سازمان ملل اگر سازمان ملل است و وابسته به رژیم امریکا نیست باید کوتاهی‌های گذشته خود را جبران کند.

انتهای پیام

 

captcha