کد خبر: 3845164
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴

تشکل‌ها در جامعه عقبه اجتماعی ایجاد کنند

گروه اجتماعی _ مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به ایجاد عقبه اجتماعی توسط تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: این تشکل‌ها قدرت‌ساز و سرمایه‌آفرین هستند.

تشکل‌ها در جامعه عقبه اجتماعی ایجاد کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مجید باباخانی امشب، ۴ مهرماه در نشست روسای ادارات شهرستان‌های تبلیغات اسلامی و مجامع استان اظهار کرد: مردمی کردن امور و محله‌محوری یکی از رویکردهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی است؛ چراکه هرجا مردم احساس مسئولیت کردند قدم‌های خوبی برداشته شده و شاهد اقدامات مثبتی در این زمینه بودیم.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی به عنوان واسطه بسیاری از کارهای تبلیغات اسلامی را جلو بردند، بیان کرد: البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید محتواهای غنی‌تری تولید کنیم.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: مجموعه‌های مردمی به صورت خودجوش منابع مالی را خودشان تأمین می‌کنند بنابراین این نیروها در استان‌ها ساماندهی شوند که اگر این مهم محقق شود بیش از ۹۰ درصد مأموریت‌های مهم تبلیغات اسلامی توسط این مجموعه‌ها دنبال می‌شود.
وی به دسته‌بندی و رتبه‌بندی صحیح فعالیت‌ها تاکید کرد و افزود: تبلیغات اسلامی در استان‌ها باید مجمع‌ها و تشکل‌ها را به خوبی رتبه‌بندی و مأموریت‌های سازمان از این مجموعه‌ها دنبال شود، علاوه بر این امروز مجموعه‌های فرهنگی استان‌ها محور برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشند.
باباخانی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی باید در کنار مجامع باشد، افزود: محقق شدن این امر باعث می‌شود تشکل‌ها و مجامع اعتبار لازم را در جامعه پیدا کنند. تشکل‌ها باید عقبه اجتماعی ایجاد کنند چرا که قدرت ساز است و باعث می‌شود بسیاری از مشکلات حل شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه اعتمادسازی در جامعه باید مد نظر تشکل‌های مذهبی قرار گیرد، تصریح کرد: وجود تشکل‌های مذهبی و مجامع شبکه عظیمی برای تبلیغات اسلامی است که باید آن‌ها را یک سرمایه اجتماعی بدانیم؛ چراکه قدرت‌ساز بوده و سرمایه‌آور است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پیوست اقتصادی هم در کنار کارهای تشکل‌های مذهبی و مجامع قرار بگیرد، ابراز کرد: مردم در تمام مقتضیات زمانی در صحنه بودند و در سیل اخیر هم کمک‌های مردم بیشتر بود و بهتر از مسئولین پای کار بودند.
باباخانی افزود: تبلیغات اسلامی یک جایگاه حقوقی دارد و باید از این ظرفیت کانون‌ها و تشکل‌های مذهبی استفاده کنند. تبلیغات اسلامی در استان‌ها باید آغوش خود را به مجموعه‌های فرهنگی باز کند و برتولید محتوا بیشتر توجه شود.
وی با بیان اینکه روحانیت همواره در طول تاریخ ایران دارای جایگاه ویژه و ممتازی بوده است، گفت: خوشبختانه این جایگاه امروز هم وجود دارد و باید بیشتر از این تقویت شود.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در بحث هیئت‌های مذهبی به دنبال این هستیم که مجامع و تشکل‌های مذهبی سر و سامان گرفته و برنامه‌های با محتوا تولید کنند.
وی افزود: در ماه محرم امسال با وجود شرایط امروز کشور نذورات بیشتری در هیئت‌های مذهبی جمع‌آوری شد و در سیل اخیر هم مردم سیل را مدیریت کردند و این نشان می‌دهد مردم هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است.
این مسئول با بیان اینکه استکبار ستیزی مردم بیشتر از مسئولین است و این ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است، گفت: بنابراین جامعه روحانیت و تشکل‌های مذهبی با مردم بیشتر ارتباط گیری کنند.
انتهای پیام

captcha