شرط پیروزی نظام در چهل ساله دوم انقلاب، نیروهای جوان انقلابی و مذهبی هستند
کد خبر: 3845231
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

شرط پیروزی نظام در چهل ساله دوم انقلاب، نیروهای جوان انقلابی و مذهبی هستند

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شهرکرد توجه به نیروهای وفادار انقلاب را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: باید توجه داشت که در انتخابات زمینه حضور این نیروهای مذهبی و انقلابی در نظام فراهم شود و شرط پیروزی نظام در چهل ساله دوم انقلاب همین نیروهای جوان انقلابی و مذهبی هستند.

شرط پیروزی نظام در چهل ساله دوم انقلاب، نیروهای جوان انقلابی و مذهبی هستند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد احمدی، امام جمعه موقت شهرکرد پنجم مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با دعوت از نمازگزاران به انفاق، اظهار کرد: مؤمن واقعی کسی است که مازاد اموالش را در راه کسب رضای الهی انفاق می‌کند و مردم از او در آسایش باشند و با مردم منصفانه رفتار کند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به برکات فراوان این حماسه عظیم اشاره کرد و افزود: این حرکت به تاریخ تبدیل نمی‌شود بلکه همواره زنده و در تمام زمان‌ها ساری و جاری است، بنابراین باید در مسیر درس‌های آن حرکت کنیم تا مقتدر بمانیم.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه تأکید کرد: حرکت دفاع مقدس اجرای نظریه ولایت فقیه بود چرا که مردم به ویژه جوانان حسینی با سرمشق قرار دادن فرمان نایب امام زمان(عج)، جان بر کف نهادند و به میدان آمدند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید از درس‌های دفاع مقدس بهره برد، افزود: در دفاع مقدس شاهد جهاد اصغر یعنی حضور در میدان جنگ و مبارزه با دشمن در کنار جهاد اکبر یعنی خودسازی و مقاومت و ترس نداشتن از تهدیدهای دشمن بودیم.

امام جمعه موقت شهرکرد در خصوص دشمن آن روزها، تصریح کرد: دشمن آن روز یعنی تمام دنیا که با تمام نیروها و تجهیزات به کمک صدام آمده بودند.

وی با تأکید بر یکی از ثمرات دفاع مقدس، گفت: «عزت» ثمره مهم این حرکت عظیم بود که به معنای شکست‌ناپذیری و مقاومت است و رهبری نیز بر این نکته تأکید دارند که شکست‌ناپذیری و سرافرازی شاخصه اصلی عزت است.

حجت‌الاسلام احمدی عزت کشور را جهانی دانست و ادامه داد: تبلور این عزت را می‌توانیم در سخنرانی شایسته رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مشاهده کنیم که با نام و یاد سرور آزادگان جهان، امام حسین(ع) آغاز شد و به شهدای مسلمان در جای‌جای جهان از جمله فلسطین، یمن، افغانستان، سوریه و ... اشاره شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: ملت عاشورایی ایران در راستای هدف آزادگان کربلا که عزتمندانه مایه ترس و ارعاب یزیدیان بودند، با همین عزت الهی آمریکا را زیر پا له خواهد کرد و شاهد افول و سقوط او خواهد بود.

وی در ادامه خطاب به مسئولان و در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: مسئولان باید مقاوم بایستند و مردم نیز هوشیار باشند چرا که رهبری فرمودند اگر کنار بیاییم و مذاکره انجام شود وضع ما بهتر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد: زندگی در کنار آمریکا یعنی پذیرفتن ذلت و این امر از ساحت ملت ایران بسیار دور است بنابراین نباید به امان‌نامه آن‌ها یعنی پیشنهاد مذاکره، اهمیت داد و تسلیم شد.

وی با اشاره به دیدگاه رهبری در خصوص اروپا نیز، بیان کرد: اروپا نیز به تعبیر رهبری دشمن ماست و به تعهداتش پایبند نیست بلکه دور مسئولان ما را احاطه کرده تا آنان را به مذاکره با آمریکا متقاعد کند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اهمیت جوانان در دیدگاه رهبری، تصریح کرد: ایشان معتقدند که باید کار را به جوانان سپرد، دغدغه آنان را مورد توجه قرار داد و در جهت رفع مسائل آنان تلاش کرد چرا که جنگ را هم همین جوانان فرماندهی و راهبری کردند.

حجت‌الاسلام احمدی توجه به نیروهای وفادار انقلاب را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: باید توجه داشت که در انتخابات زمینه حضور این نیروهای مذهبی و انقلابی در نظام فراهم شود و شرط پیروزی نظام در چهل ساله دوم انقلاب همین نیروهای جوان انقلابی و مذهبی هستند.

وی نترسیدن از دشمن را راهبرد امروز کشور دانست و اضافه کرد: سپاه ما سپاه اسلام است که به دل دشمن می‌تازد و ترساندن کار دشمن و شیاطین است پس نباید از دشمن ترسید بلکه باید ترس از خدا و تقوای الهی پیشه کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه شجاعت ملت ایران در دیگر ملل نیز سرایت می‌کند، بیان کرد: موج بیداری اسلامی که این اواخر در برخی کشورها از جمله مصر زنده شده است، مصداق همین امر است.

امام جمعه موقت شهرکرد خطاب به مسئولان، خواستار رفع مشکلات مردم شد و ادامه داد: رهبر انقلاب در چند روز اخیر کلید حل مشکلات را رونق تولید ملی و حمایت از تولید و نیز سپردن جنگ اقتصادی به جوانان دانستند.

وی با تشکر از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد و ثروت‌اندوزی برخی افراد، گفت: ملت ایران از قوه قضاییه حمایت می‌کند و به بیان مقام معظم رهبری، مبارزه با فساد نه تنها بر عهده قوه قضاییه بلکه وظیفه همه مسئولان است.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با تبریک فرارسیدن بهار علم و دانش، از معلمان به عنوان خادم دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان امانت مردم در دست شما هستند پس در جهت تربیت دینی آنان کوشا باشید.

انتهای پیام

captcha