اشاعه افکار ضدشیعی؛ انگیزه‌ای برای شیعه شدن
کد خبر: 3845689
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

اشاعه افکار ضدشیعی؛ انگیزه‌ای برای شیعه شدن

گروه اجتماعی ــ بانوی تازه مسلمان آلمانی، تزریق افکار ضد شیعی را انگیزه‌ای برای تحقیق در مذهب تشیع و گرویدن به این مذهب برشمرد.

تزریق افکار ضدشیعی، انگیزه‌ای برای شیعه شدنسونیا، 23 ساله اهل کشور آلمان، دانشجوی تازه مسلمان شده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در خانواده مسیحی متولد شدم و در ابتدا نیز مسیحی بودم، اما 10 سال بیشتر نداشتم که انجیل عهد عتیق و عهد جدید را مطالعه می‌کردم اما وقتی که عقاید باطل مسیحیت را دیدم به دین اسلام روی آوردم.

وی گفت: از جمله عقاید باطل مسیحیت این است که عیسی را پسر خدا می‌دانند، این در حالی است که عیسی(ع) هیچ وقت نگفته من پسر خدا هستم و هیچ وقت نگفته من روح مقدس هستم و این عقیده امروز مسیحیت از نظر انجیل هم باطل است.

این بانوی تازه مسلمان ادامه داد: خانواده‌ام مسلمان نیستند، یک خواهر کوچکتر دارم که برایش دینداری چه مسیحیت و چه سایر ادیان اهمیت ندارد. مادر و خواهرم حجاب ندارند و در ابتدای مسلمان شدنم مادرم به حجابم معترض بود، اما وقتی دید که من خودم به میل خودم اسلام و حجاب را انتخاب کردم و از این امر خوشحالم دیگر مخالفتی ندارد اما پدرم برخلاف مادرم هنوز هم مخالف من و انتخابم است.

سونیا بیان کرد: در حال حاضر در مشهد دانشجوی جامعةالمصطفی(ص) و در حال گذراندن دروس عمومی هستم.

عقاید باطل مسیحیت

وی ابراز کرد: بعد از اینکه مسلمان شدم تحقیقات زیادی انجام دادم و قرآن را بارها تلاوت کرده‌ام و با مطالعاتی که در تاریخ ادیان و مذاهب داشتم، دیدم مسیحیت عقاید باطلی چون قائل شدن فرزند برای خدا و... دارد. بعد از تفکر در آفرینش انسان به وجود خدا پی بردم، وقتی انسان با این سیستم پیچیده آفریده شده مشخص است که آفریدگار آن جز خداوند قادر متعال کسی دیگر نمی‌تواند باشد.

این دانشجوی جامعة‌المصطفی(ص) در مشهد تصریح کرد: چهار سال است که مسلمان شده‌ام. وقتی اسلام آوردم، در ابتدا سنی مذهب بودم اما بعد از یک سال شیعه شدم. البته قبل از اینکه علت شیعه شدنم را بگویم باید علت مسلمان شدنم را بگویم.

مسیح؛ فرستاده خدا

وی اضافه کرد: وقتی دیدم اسقف ما در آلمان که فرد بی‌دینی بود، ضد اسلام صحبت می‌کرد این انگیزه شد برای من تا قرآن بخوانم و اسلام بیاورم؛ چراکه می‌خواستم خودم بدانم حقیقت چیست؟ وقتی قرآن خواندم دیدم بسیاری از آنچه در قرآن آمده با تفکرات حضرت عیسی(ع) مشترک است، برای مثال مسیح فرستاده خدا و نه فرزند خداست که حضرت مسیح هم نیز به این اشاره کرده که فرستاده خداست.

این بانوی تازه مسلمان شده اظهار کرد: بعد از تحقیق در مورد اسلام خواستم بدانم که پیامبر که بوده، وقتی دیدم پیامبر(ص) مانند ما در دانشگاهی نبوده و علم خدایی داشته، برایم جالب بود. شکل بچه در شکم مادر از زبان قرآن، تحول در شب و روز همه و همه عواملی بود که مرا به شناخت کامل‌ترین دین رهنمون کرد.

انگیزه‌ای برای کشف حقیقت

سونیا در خصوص شیعه شدنش گفت: در آلمان بسیاری از مسلمانان تفکرشان وهابی است. وقتی مسلمان شدم اینان گفتند که به شیعه کار نداشته باشید. این افراد مشکل دارند اگر با این گروه از مسلمانان دوست شوی از دین خارج می‌شوی و این گونه تفکرات ضدشیعی که به من القا کردند باعث شد تا خودم در خصوص مذهب تشیع تحقیق کنم.

وی اظهار کرد: با مطالعاتی که در تاریخ ادیان و مذاهب اسلامی داشتم و اینکه پس از رحلت پیامبر(ص) یک دین چرا باید به دو شاخه تبدیل شود، دنبال این بودم که کدام شاخه از این دین حقیقت است وقتی دیدم شاخه اهل تسنن به چهار فرقه حنبلی، حنفی، شافعی و مالکی تقسیم شده، باعث شد در این باره نیز به تحقیق بپردازم و با دلایل منطقی به مذهب شیعه ایمان بیاورم.

وجود ائمه و حقانیت شیعه

این دانشجوی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه مشهد ادامه داد: البته انجیل اشاراتی به وجود ائمه دارد، در جایی از انجیل که خدا به استجابت دعای حضرت ابراهیم(ع) و اینکه از نسل اسماعیل نسلی پاک عطا می‌کند از وجود ائمه خبر داده و وجود ائمه نشانه حقیقت شیعه و باطل بودن سایر مذاهب است.

وی در خصوص برخی از تحریفات در انجیل عهد جدید تصریح کرد: حجاب در انجیل به زنان واجب شده در انجیل عهد جدید اگر زن حجاب نکند، باید سر خود را بتراشد. محبت و دوستی کردن، غیبت نکردن همه و همه در انجیل عهد عتیق آمده است.

عدم تبلیغ دین از سوی کشیش‌ها

سونیا اضافه کرد: احترام به والدین نیز در انجیل عهد قدیم آمده هرچند این احکام و دستورات در انجیل عهد جدید با تحریفاتی همراه است اما نماز خواندن هم در انجیل آمده و اشاره شده که در سه نوبت صبح و ظهر و شب باید نماز خواند. ضمن اینکه همه این دستورات با جزئیات و حتی ارکان نماز شامل قیام، رکوع و سجده کردن هم آمده، اما مسیحیان انجام نمی‌‍دهند چون کشیش‌ها در این باره تبلیغ حجاب و نماز و سایر دستورات کتاب مقدس را نمی‌کنند، تنها می‌گویند مسیح کشته شده تا بار گناهان ما سبک شود و ما بی‌گناه هستیم.

وی بیان کرد: ماه رمضان مسلمانان در آلمان مراسم خود را دارند، روزه می‌گیرند، شب‌های قدر احیا دارند و مراسم افطاری هم برگزار می‌کنند. در شهری که من زندگی می‌کنم سه مسجد وجود دارد که یک مسجد مخصوص شیعیان است و همه این مراسم در آن مساجد برگزار می‌شود.

سختی‌های شیرین

سونیا در خصوص سختی‌های شیرین این تحول عنوان کرد: در خانواده کسی با من همراه نیست تنها برای سحری بیدار می‌شوم از غذای خانواده‌ام نمی‌توانم بخورم، چون در کشورم گوشت خوک رایج است، من از مغازه‌های حلال خرید می‌کنم.

وی در خصوص اینکه آیا در تلاش بوده خانواده خود را مسلمان کند، گفت: من قصدم مسلمان کردن خانواده‌ام نیست، محبت می‌کنم تا خودشان به میل خودشان جذب اسلام شوند.

این بانوی تازه مسلمان شده آلمانی افزود: به عنوان فردی که تازه مسلمان شده می‌گویم افراد همیشه تلاش کنند تا حقیقت را خودشان دریابند و از اعمال دینی غفلت نکنند و حق‌شناس باشند.

انتهای پیام

captcha