بازتاب نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3845827
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

بازتاب نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ مسابقات بین‌‌المللی قرآن کرواسی در حالی به اتمام رسید که هادی اسفیدانی در رشته قرائت به رتبه اول و محمد خاکپور در رشته حفظ کل به مقام دوم رسید.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز، هفتم مهرماه روی خروجی صفحات معارفی رسانه‌ها قرار گرفت، خبر اعلام نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی بود که در این دوره از مسابقات، هادی اسفیدانی در رشته قرائت به رتبه اول و محمد خاکپور در رشته حفظ کل به مقام دوم رسید.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «یادداشت میهمان|نگاهی نقادانه به شعر مهدی رحیمی»، «پیکر مطهر آیت‌الله قوچانی تشییع شد»، «سفره نذری حضرت رقیه(س) در ۲۵۰ نقطه ایران و جهان پهن می‌شود»،‌ «فراخوان آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» منتشر شد»،‌ «نماهنگ «روضه‌ خانگی» با صدای حسین طاهری تولید شد+ فیلم» و «استاد فرشچیان در گفتگو با تسنیم: طراحی ضریح امام حسین(ع) عنایتی ویژه از سوی خدا بود/ استقبال گسترده غیرمسلمان‌ها از تابلوی «عصر عاشورا»»، هستند.

خبر «طراحی ضریح امام حسین(ع) عنایتی ویژه از سوی خدا بود/ استقبال گسترده غیرمسلمان‌ها از تابلوی «عصر عاشورا»»، مربوط به مصاحبه تسنیم با محمود فرشچیان است که در بخش‌هایی از آن آمده است: استقبال شیعیان از تابلوی عصر عاشورا بسیار گسترده است، به‌طوری که حتی در مراسم شهادت شیخ نمر هم این تابلو به‌عنوان زمینه قرار گرفته بود. در مراسم بسیاری و در هیئت‌ها هم دیده‌ام که از طرح این تابلو استفاده شده است. در این میان، مردم کشورهای دیگر و از ادیان دیگر هم به این تابلو توجه داشته‌اند، به‌عنوان مثال، یکی از بزرگان علمی مسیحیت در یکی از آثار خود از این تابلو نام برده و ضمن اینکه آن را منتشر کرد، درباره آن نوشته که این تابلو بیش از آنچه نشان می‌دهد، مطالبی برای گفتن دارد. او از عمق تابلو مطالبی نوشته و بعد از آن، این اثر مورد توجه مسیحیت هم قرار گرفته است.

البته در نمایشگاه‌هایی که برپا کرده‌ام، چندین بار شاهد استقبال مردم از ادیان و فرهنگ‌های دیگر بوده‌ام، به‌عنوان مثال در یک نمایشگاه خصوصی متوجه شدم خانمی که مسیحی بود و ظاهراً اهل آمریکا بوده، مدت‌ها مقابل تابلو ایستاد و اشک ریخت. وقتی دلیل متحول شدن او را جویا شدم، گفت که درباره قیام امام حسین علیه‌السلام مطالبی را شنیده، اما دیدن این تابلو عمق ماجرا و عزای خانواده آن حضرت را به‌خوبی نشان داده و او را متحول کرده است. همین که توانسته‌ام خدمتی به دین اسلام کنم، بزرگ‌ترین لطف و عنایت خدای متعال است. اگر خواست و اراده الهی نبود، نمی‌توانستم توشه‌ای از هنر خود بردارم. از طرف دیگر لطف‌هایی هم به من شده که نمی‌توانم همه آن‌ها را بازگو کنم، ولی نمونه‌ای از آن‌ها را برای شما عنوان می‌کنم.

به‌یاد دارم مدتی قبل از اینکه پیشنهاد کار بنده در ساخت ضریح امام رضا(ع) به دستم برسد، برای انجام کاری به فرانکفورت رفته بودم. در آنجا در قطاری دست راستم میان درها گیر کرده به‌شدت آسیب دید. در آمریکا به‌سراغ پزشک‌های متخصص رفتم و آن‌ها گفتند که شانه‌ام باید جراحی شود، در غیر این صورت به‌مرور زمان دستم خشک شده و از کار می‌افتد. در همان روزها بود که از آستان قدس رضوی با من تماس گرفتند تا طراحی ضریح امام رضا علیه السلام را شروع کنم. نگران دستم بودم و این نگرانی وقتی بیشتر می‌شد که می‌ترسیدم مبادا دستم نتواند در این راه معنوی و پربرکت همراهی‌ام کند.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «عناوین اول و دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی به نمایندگان کشورمان رسید»، «خلق تابلوی شنی توسط برگزیده عصر جدید در حرم امام رضا(ع)+فیلم و عکس»، «۵ اصل قرآنی برای یاری تولید ملی/ «جهاد اقتصادی در زندگی» از حرف تا عمل»، «اعلام برنامه‌های عزاداری حرم حضرت معصومه(س) در دهه اول ماه صفر» و «تولید جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول الله(ص) در وصف نیروی انتظامی+فیلم» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «عناوین اول و دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی به نمایندگان کشورمان رسید»، آمده است: هادی اسفیدانی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی به مقام نخست رشته تلاوت این رقابت‌ها رسید. در این دوره از رقابت‌ها، محمد خاکپور، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن بود که پس از شرکت‌کننده لیبی به مقام دوم رسید.

اسفیدانی و خاکپور به دلیل کسب مقام برتر در مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اراک در سال ۱۳۹۷ به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌ها انتخاب و مقام‌های اول رشته قرائت و دوم رشته حفظ کل قرآن را از آن خود کردند.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «تولید جدید‌ترین اثر گروه محمد رسول الله(ص) در وصف نیروی انتظامی» آمده است: همزمان با فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اثر جدید گروه محمد رسول الله(ص) در وصف جان برکفان امنیت کشور تولید شد. این اثر با سفارش سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تولید و جلساتی که با مسئولان نیروی انتظامی برگزار شد، مقرر شد از تجربه موفق تشکیل گروه همخوانی محمدرسول الله(ص) در نیروی انتظامی هم استفاده تا در آینده گروه بزرگ همخوانی نیروی انتظامی هم تشکیل شود.

در این راستا و در جریان تولید این اثر، جمعی از قاریان و موشحان و گروه‌های سرود ممتاز نیروی انتظامی هم در کنار اعضای گروه محمد رسول الله(ص) به همخوانی پرداختند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «ثبت نام خادمان افتخاری موکب‌الزهرا(س) در اربعین حسینی(ع)»،‌ «برگزاری نمایشگاه محصولات و نیازمندیهای زائران اربعین»،‌ «زمین هم اما خون گریه می‌کرد...»، «رؤیت هلال ماه صفر در شامگاه امشب» و ‌«برگزاری اجلاس بین‌المللی یادواره شهید محمد الدره»‌ هستند.

در بخش‌هایی از خبر «برگزاری نمایشگاه محصولات و نیازمندیهای زائران اربعین» می‌خوانیم: برگزاری نمایشگاه محصولات و نیازمندی‌های زائران اربعین تحت عنوان «راهیان اربعین» در مصلای امام خمینی(ره) ویژه افرادی که می‌خواهند در راهپیمایی اربعین شرکت کننده برگزار می‌شود.

این نمایشگاه محصولات و نیازمندی‌های زائران اربعین را تهیه و از دهم تا ۱۹ مهر ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست. تسهیل ارائه نیازمندی‌های شرکت کنندگان در مراسم اربعین هدف برگزار کنندگان این نمایشگاه است و لوازم سفر و پوشاک وسایل دیجیتال، لوازم موبایل، مواد بهداشتی، عینک، حجاب و پوشش اسلامی، اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای محصولات فرهنگی، کتب مذهبی و ... در این نمایشگاه برای زائران اربعین به نمایش درآمده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «علت مشکلات کنونی کشور فاصله با قرآن کریم است» و «وزیر کشور: امکانات و تجهیزات مرز مهران تا کربلا و نجف بررسی می‌شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر که مربوط به مصاحبه وزیر کشور در جمع خبرنگاران و در فرودگاه ایلام است، می‌خوانیم: امکانات، تجهیزات و آمادگی‌های مرز مهران تا نجف و کربلا برای تردد زائران اربعین مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد. به همراه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین از امکانات فراهم شده برای زائران اربعین در مرز مهران و مسیر مهران- نجف- کربلا بازدید می‌شود. همچنین در سفر به عراق با وزیر کشور عراق و استانداران مرزی این کشور نشستی در این خصوص برگزار می‌شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: تلاش می‌شود با مجموعه تجربیات چند ساله در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در سال‌های گذشته و نیز اضافه شدن مرز خسروی، امسال تسهیلات بهتر و خدمات مناسب‌تری به زائران اربعین ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «محکومیت بازی با آیات قرآن در تبلیغات بیلبورد‌های شهری از سوی دبیرخانه گفتمان قرآنی»، «نمایشگاه راهیان اربعین در مصلی تهران برگزار می‌شود» و «محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟»‌ می‌باشند.

در بخش‌هایی از خبر «محکومیت بازی با آیات قرآن در تبلیغات بیلبورد‌های شهری از سوی دبیرخانه گفتمان قرآنی»، می‌خوانیم: دبیرخانه گفتمان قرآنی، بازی اخیر با آیات قرآن در تبلیغات بیلبورد‌های شهری را محکوم می‌کند. در اواخر هفته‌ گذشته، عبارتی بر برخی بیلبورد‌های تبلیغاتی با عنوان «از یقه به شما نزدیک‌تریم» نقش بست که خاطر ما را آزرد و از آن دردناک‌تر سکوت و بعضا تایید محتوای آن از سوی مسئولان مربوطه بود که قلب ما را سخت فشرد.

یکی از حربه‌های جنگ نرم دشمن تغییر تصویر مفهوم گفتمانی در اذهان است که این موضوع به صراحت در آیه‌ شریفه‌ ذکر شده است. در ابتدای بیانیه تحت عنوان وَالْغَوْا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ از آن یاد شده است که امید پیروزی را در جنگ رسانه‌ای برای کفار زنده نگه می‌دارد. به بیانی ساده می‌توان گفت پس از شنیدن واژه چادر، در کنار تصویر یک زن مومنه انقلابی، یک مفسده‌ی اقتصادی در ذهن متبادر می‌شود و یا پس از شنیدن واژه حافظ قرآن، داعش را خطور می‌دهد و همچنین پس از شنیدن واژه قاری قرآن، یک فساد فی‌الارض را یادآور می‌شود. این تبلیغ نیز با ظرافت تصویر ذهنی از آیه «ما از رگ گردن به شما نزدیک‌تریم» را تغییر می‌دهد.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «مسابقات قرآنی باید زمینه‌ساز ایجاد وحدت امت اسلامی شود» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «هر چیزی که منسوب به امام حسین(ع) باشد، مقدس می‌شود» و «منتخب بیانات رهبری درباره امامان شیعه به زبان آلمانی منتشر شد» هستند.

میزان

«برگزاری همایش موکب‌داران اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)» نیز عنوان تنها خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha