همایش «۳ ساله‌های حسینی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3846780
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

همایش «۳ ساله‌های حسینی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر از برگزاری همایش «۳ ساله‌های حسینی» خبر داد و گفت: امسال همایش از حالت سنتی روضه‌خوانی خارج و پرده‌خوانی جایگزین آن شده است.

همایش «۳ ساله‌های حسینی» در زنجان برگزار می‌شودداود خدایی، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: همایش «3 ساله‌های حسینی»، شنبه 13 مهرماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

وی ساعت آغاز مراسم را 8:30 اعلام کرد و گفت: این همایش برای دوازدهمین سال در زنجان برگزار می‌شود که با اجرای پرده‌خوانی با حضور عمو روحانی همراه خواهد بود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی با حضور نوزادان با عنوان سربازان ظهور است، ابراز کرد: در همایش 3 ساله‌ها، کودکانی شرکت می‌کنند که به درک برخی مسائل رسیدند.

این مسئول پرده‌خوانی را وجه‌تمایز همایش 3 ساله‌های حسینی امسال با سال‌های قبل برشمرد و گفت: امسال سعی کردیم همایش را از حالت سنتی خارج کرده و از پرده‌خوانی برای انتقال مفاهیم مناسبت‌های مذهبی استفاده کنیم.

خدایی با اشاره به اینکه پرده‌خوانی در زنجان ضعیف است، یادآور شد: استان‌هایی مانند قم موسسات مختلفی را دارد که در این قالب کار می‌کند.

انتهای پیام
captcha