خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی تا سه سال آینده
کد خبر: 3847027
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی تا سه سال آینده

گروه سیاست و اقتصاد - وزیر صمت به واردات 80 درصدی چادر مشکی مورد نیاز کشور اشاره کرد و یادآور شد: تا سه سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا رحمانی،‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز، 11 مهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به تشکیل قرارگاه رونق تولید در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حفظ وضع موجود تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود و با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم.

وی از افزایش تولید در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در صدور مجوزها هشت درصد افزایش داشتیم.

وزیر صمت با بیان اینکه فعال کردن دو هزار واحد تولیدی از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است، تصریح کرد: تا سال 1400 برنامه داریم که 10 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را در داخل تولید کنیم.

رحمانی به واردات 80 درصدی چادر مشکی مورد نیاز کشور اشاره کرد و یادآور شد: تا سه سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسیم.

وی با اشاره به سابقه گیلان در تولید پوشاک به طور سنتی و قدیمی، اظهار کرد: ورود برای فعال کردن واحدها به طور مردمی در گیلان حائز اهمیت است.

خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی تا سه سال آینده

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز، به اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: دولت اعلام کرده کشور در حال خارج شدن از وابستگی به نفت است؛ ضمن اینکه اگر کشور با کمک صنعت داخلی بتواند روی پای خود بایستد قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه شرایط داخلی و خارجی بستر را برای افزایش تولید در داخل فراهم کرده است، گفت: امر مذکور طلب می‌کند واحدهای تولیدی داخلی تقویت شوند.

امام جمعه رشت رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به دولت‌های غربی اعتماد نکنید را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: البته به تکنولوژی دیگر کشورها نیاز داریم و بی‌اعتمادی به معنای قطع رابطه نیست.

آیت‌الله فلاحتی ایران اسلامی را جبهه‌ای علیه تحریم دشمن دانست و اظهار کرد: رابطه صنعت با پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان را تقویت کنید؛ ضمن اینکه مردم از تلاش جهادی مسئولان به ویژه وزرا در رسیدگی به امور خوشحال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نجات کشور به دست جوان انقلابی مومن است، بیان کرد: جوان خوش‌فکر، متخصص، متعهد و انقلابی می‌تواند بر مشکلات فائق آید.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha