بسیج علمی و نظامی؛ از تاکیدات خداوند برای امت اسلامی
کد خبر: 3847147
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

بسیج علمی و نظامی؛ از تاکیدات خداوند برای امت اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: بسیج علمی و فرهنگی و بسیج نظامی و انتظامی از تاکیدات خداوند متعال برای امت اسلامی است تا به نظم و پیشرفت جامعه کمک کند.

بسیج علمی و نظامی؛ از تاکیدات خداوند برای امت اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر با تاکید بر اینکه برخورداری از امنیت در زندگی اجتماعی، از آرمان‌های دینی بشر است، اظهار کرد: بشریت همیشه از کابوس وحشتناک ظلم، تجاوز و تهدید زجر برده است.
 
وی به هفته نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: بی‌تردید استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون و مرهون ایثارگری و فداکاری پرسنل سخت کوش نیروی انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی حتی به قیمت سلب آسایش خود و خانواده خویش مضایقه نمی‌کنند.
 
امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه خدای سبحان در قرآن کریم به مردم جامعه دو دستور جامع داده و فرموده که همه باید برای دو امر مهم بسیج شوند، تصریح کرد: بسیج علمی و فرهنگی بسیج نظامی و انتظامی از تاکیدات خداوند متعال برای امت اسلامی است.
 
وی با توصیه به خانواده‌ها برای حمایت همه جانبه از نیروهای انتظامی گفت: ابراز علاقه و عشق به روش‌های مختلف از جمله حضور در برنامه‌های هفته نیروی انتظامی و در نهایت مراقبت والدین نسبت به فضای سایبری می‌تواند به ارتقای امنیت جامعه کمک کند.
 
رحیمی از نیروهای زحمت‌کش نیروی انتظامی درخواست کرد با مردم با مهر و محبت رفتار کرده و در مقابل ناهنجاری‌ها و حساسیت ویژه داشته و در مقابل بداخلاقی‌ها بایستند.
 
وی با بیان اینکه امنیت کشور مرهون و مدیون نهادهای امنیتی کشور است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تامین کنندگان امنیت نیروی انتظامی است و لذا تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است و هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی بشود بر امنیت ملی تاثیر سوء می‌گذارد.
 
امام جمعه ابهر به سالروز وفات و شهادت دو صحابی بزرگ پیامبر سلمان فارسی و عمار یاسر اشاره و اظهار کرد: ولایت‌مداری و بصیرت دهی این دو بزرگوار زبانزد است و از این دو شخصیت بزرگ در تاریخ  به عنوان دو الگوی کامل ولایت‌مداری و زمان شناس یاد می‌شود.
انتهای پیام
captcha