مربیان قرآنی دوره‌های بازآموزی را جدی بگیرند
کد خبر: 3847191
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

مربیان قرآنی دوره‌های بازآموزی را جدی بگیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی جنت‌الماوی زنجان به ارتقای مهارت‌های تخصصی مربیان تأکید کرد و گفت: مربیان قرآنی دوره‌های بازآموزی را جدی بگیرند.

مربیان قرآنی دوره‌های بازآموزی را جدی بگیرندسمیه سلیمی، مدیر مؤسسه قرآنی جنت‌الماوی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این مؤسسه قرآنی از سال 86 برای فعالیت مجوز دریافت کرد و در این سال‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش قرآن کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه بیشترین دوره‌های تخصصی برای بانوان و آقایان را برگزار کرده است، بیان کرد: دوره‌های تخصصی در ارتباط با تربیت معلم قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و پیش‌دبستانی از جمله‌ آن‌هاست.
 
مدیر مؤسسه قرآنی جنت‌الماوی زنجان به بازآموزی دوره‌ها برای مربیان قرآن تأکید کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های قرآنی و دوره‌های بازآموزی و ارتقای سطح مربیان با حضور اساتید استانی کشوری، از برنامه‌هایی است که هر چند سال یک‌بار در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
وی به اعزام مربیان به سایر نهادها و مؤسسات اشاره کرد و گفت: 80 درصد خروجی مربیان از مؤسسه جنت‌الماوی است و به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جلسات خانگی، مساجد، هیئت‌های مذهبی و سایر مؤسسات اعزام می‌شوند.
 
سلیمی با اشاره به اینکه تعداد قرآن‌آموزان و شرکت‌کنندگان دوره‌های تربیت معلم متغیر است، یادآور شد: به‌طور متوسط سالانه 75 نفر خروجی در دوره‌های تربیت معلم داریم.
 
این مسئول ادامه داد: افرادی که بیش از 5 جزء قرآن را حفظ کردند، از طرف اداره اوقاف و امور خیریه به استان قم معرفی می‌شوند تا در دوره تربیت معلم حفظ شرکت کنند.
 
مدیر مؤسسه قرآنی جنت‌الماوی زنجان گفت: افراد برای گذراندن دوره‌های تخصصی استعدادیابی می‌شوند تا بر اساس علاقه و توانمندی روی یکی از مباحث تمرکز بیشتری داشته باشند و در رشته مورد نظر فعالیت خود را ادامه دهند.
انتهای پیام
captcha