امتیازاتی كه ندسا به حافظان قرآن ارائه می‌دهد
کد خبر: 3847261
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

امتیازاتی كه ندسا به حافظان قرآن ارائه می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر قرآن و عترت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این ندسا به تشریح امتیازات و تشویق‌هایی كه به حافظان قرآن در سطح این نیرو ارائه می‌شود، پرداخت.

محمدعلی صفاری، مدیر قرآن و عترت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ندسا گفت: وضعیت فعالیت‌های قرآنی نیروی دریایی نسبت به سایر رده‌های سپاه خوب است و در مسابقات قرآن هم درخشش‌های خوبی داشته‌اند.
وی با بیان اینكه چندین سال است كه در مسابقات سراسری قرآن سپاه، ندسا حائز رتبه دوم می‌شود، برخی از درخشش‌های این نیرو را در این عرصه برشمرد و افزود:‌ نقطه قوت در نیروی دریایی حفظ قرآن است و حافظان بسیار خوبی داریم كه مقام‌هایی را در مسابقات مختلف به دست می‌آورند.
صفاری این مسئله را به دلیل انجام فعالیت‌های مناسب در عرصه حفظ قرآن در ندسا دانست و گفت: طرح الحافظون یكی از برنامه‌هایی است كه در این زمینه انجام می‌دهیم و در دو بخش شركت در كلاس‌های آموزشی حفظ قرآن و تعداد حافظان قرآن انجام می‌شود.

مشاركت سالانه 1000 نفر در طرح الحافظون
وی با بیان اینكه در این طرح سالانه حدود 1000 نفر در نیروی دریایی سپاه شركت می‌كنند، گفت: علاوه بر این‌ها یكسری امتیازات و تشویق‌هایی نیز به حافظان قرآن ارائه می‌دهیم كه یكی از آن‌ها ارائه درجه ارشدیت است.
مدیر قرآن و عترت ندسا ادامه داد: به حافظ 10 جزء یك سال ارشدیت، حفظ 20 جزء دو سال، حفظ 25 جزء 3 سال و حفظ كل تا 4 سال ارشدیت تعلق می‌گیرد و همین موجب شده تا افراد بیشتری به این عرصه ورود كنند.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه یكسری تشویق‌های نقدی و همچنین مرخصی‌های تشویقی نیز به حافظان قرآن اعطا می‌شود كه موجب ایجاد انگیزه در میان كاركنان كادر و وظیفه می‌شود.

تقسیم‌بندی فعالیت‌های قرآنی در ندسا
صفاری در ادامه با بیان اینكه فعالیت‌های قرآنی در ندسا تقسیم‌بندی شده است، گفت: یكسری فعالیت‌هایی نظیر آموزش‌های قرآن و تفسیر توسط عقیدتی ـ سیاسی و در بخش مدیریت قرآن و عترت نیز برنامه‌هایی نظیر مسابقات قرآن و شناسایی چهره‌های قرآنی دنبال می‌شود.
مدیر قرآن و عترت ندسا اظهار كرد: یكی از رشته‌هایی كه در ندسا بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد رشته مفاهیم است كه است كه كاركنان این نیرو حتی در مسابقات نیروهای مسلح حائز رتبه‌های برتر شده‌اند به عنوان مثال سال گذشته 3 رتبه برتر در این رشته را در نیروهای مسلح كسب كردیم.
وی همچنین به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ندسا اشاره كرد و گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات حدود 500 نفر از كل رده‌های ندسا شركت كردند كه از این تعداد 180 نفر به مرحله كشوری آن كه در هفته گذشته در شیراز برگزار شد، دعوت شدند و برگزیدگان این مرحله هم به مسابقات سراسری قرآن سپاه راه یافتند.

انتهای پیام
captcha