مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می‌شود
کد خبر: 3847934
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می‌شود

گروه فرهنگی- استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ناشران برای چاپ کتاب باید از تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت ‌کنند، گفت: از این به بعد مجوز چاپ کتاب به تعدادی از استان‌ها از جمله استان کردستان واگذار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، 14 مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تقدیر از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب کار بسیار ارزشمند و خوبی است چراکه حضور ناشران ملی، بین‌المللی و اقلیم کردستان عراق نشان‌دهنده اهمیت این نمایشگاه برای مردم استان است.
وی با اشاره به استقبال و حضور مردم استان در این نمایشگاه افزود: شاید به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت کاغذ و درنتیجه امسال استقبال از نمایشگاه کمتر از سال‌های گذشته بوده اما حضور مردم در نمایشگاه بسیار امیدوارکننده است.
مرادنیا عنوان کرد: ۶۲۰ ناشر از سراسر کشور تمایل به حضور در نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان را داشتند اما با توجه به محدودیت مکانی و فضای نمایشگاه استان، ۳۷۷ ناشر پذیرفته و در ۲۴۰ غرفه ساماندهی شدند.
وی اعلام کرد: ۸۰ هزار عنوان کتاب در نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان از ناشران ملی، بین‌المللی، استانی و اقلیم کردستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
استاندار کردستان از همه دانشجویان و اهل کتاب استان کردستان دعوت کرد تا در این نمایشگاه حضور یافته و ضمن آشنایی با تازه‌های نشر اقدام به خرید کتاب کنند.
وی اعلام کرد: برای ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در مردم برای حضور در نمایشگاه کتاب باید تبلیغات گسترده‌تری در سطح استان شکل بگیرد و خانواده‌ها، اساتید، معلمان فرزندان و دانشجویان خود را به حضور در نمایشگاه و خرید کتاب تشویق کنند.
مرادنیا با اشاره به احداث نمایشگاهی درخور و شأن مردم استان افزود: در این بخش اختصاص زمین و مجوز احداث نمایشگاه از سوی دولت صادرشده و برای احداث به بخش خصوصی واگذارشده است متأسفانه اتاق بازرگانی در احداث نمایشگاه تأخیر و تعلل کرده که در صورت ادامه این روند، زمین و مجوز به بخش خصوصی متقاضی دیگری واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌زودی مجوز چاپ کتاب به برخی استان‌ها واگذار می‌شود که یکی از این استان‌ها، استان کردستان است.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ناشران برای چاپ کتاب باید از تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت ‌کنند، یادآور شد: از این به بعد مجوز چاپ کتاب به تعدادی از استان‌ها ازجمله استان کردستان واگذار می‌شود.

انتهای پیام
captcha