انستیتو معارف؛ مؤسسه‌ای با بیش از یک دهه فعالیت در اندونزی
کد خبر: 3848164
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

انستیتو معارف؛ مؤسسه‌ای با بیش از یک دهه فعالیت در اندونزی

گروه بین‌الملل ــ انستیتو معارف اندونزی در سال 2002 میلادی تأسیس شد، این مؤسسه برای ارتباط با جامعه و نسل جوان اندونزی فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، اساس این نهاد فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های اسلام، انسانیت و مسائل جامعه اندونزی است. این سه حوزه مهم‌ترین تفکرات و فعالیت‌های پروفسور احمد شافعی معارف (رئیس سابق سازمان اسلامی محمدیه و رئیس سابق اجلاس جهانی دین برای صلح) محسوب می‌شود.

وجود انستیتو معارف امروزه بخشی جدایی‌ناپذیر از شبکه و جریان تجدید اندیشه اسلامی در اندونزی است. جریان تجدید یک امر ضروری و از مقتضیات تاریخ است. پیچیدگی مسائل مدرن همراه با مسائل معاصر و الزامات آن مانند دموکراسی، حقوق بشر، پلورالیسم(کثرت‌انگاری یا فراوانی)، جنسیت، گفتگوی ادیان و تمدن‌ها و همچنین مجموعه‌ای از مسائل دیگر، نیازمند توضیحات جدید با استناد به آموزه‌های اسلامی است.

این مؤسسه اهداف مختلفی همچون تحقق ارزش‌های دموکراسی، حقوق بشر، نشر فرهنگ احترام متقابل و همکاری سازنده برای اندونزی و بشریت، تقویت و گسترش مشارکت جامعه و نسل جوان در ایجاد جامعه‌ای عدالت مدار با ویژگی‌های متنوع را دنبال می‌کند.

شعار این انستیتو «اقتدار، عدم تبعیض، تحمل و بازاندیشی» است و این مرکز در حوزه مطالعاتی شامل کار تحقیقاتی و تعمیق ایده‌های علمی از طریق بحث و نشست و انتشار کتب و مجلات نیز فعالیت دارد.

انتهای پیام
captcha