مسئولان فقط به فکر مسائل مادی زائران نباشند
کد خبر: 3849044
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

مسئولان فقط به فکر مسائل مادی زائران نباشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت اربعین را یک فرصت فرهنگی برای صدور فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسئولان تنها به فکر تدارک مسائل مادی زائران نباشند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت، امروز، 19 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به دیدار جوانان نخبه کشور با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب جوانان محور توسعه و تعالی کشور هستند و لذا مسئولان وظیفه دارند فضای اشتغال را برای جوانان به ویژه نخبگان فراهم کنند.

وی اشتغال، ازدواج و مسکن را عمده مسائل و مشکلات جوانان دانست و افزود:‌ مسئولان باید فکری برای رفع مشکلات مردم کنند و رونق تولید را جدی بگیرند و از خام‌فروشی که نوعی خیانت به کشور و ملت است، بپرهیزند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همایش پیاده‌روی اربعین را نشان‌دهنده عمق عشق و ارادت ملت ایران به امام حسین(ع) دانستند، گفت:‌ اربعین یک فرصت فرهنگی برای صدور فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی است لذا مسئولان تنها به فکر تدارک مسائل مادی زائران نباشند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سوءاستفاده سیاسی رسانه‌های معاند از حادثه لردگان، عنوان کرد:‌ مسئولان در برابر چنین حوادثی باید کاملا هوشیار باشند و اجازه فعالیت به ضد انقلاب را ندهند.

وی با بیان اینکه تظاهرات عدالت‌طلبانه و ظلم‌ستیزانه مردم اروپا توسط امپراتوری رسانه‌ای غرب پوشش داده نمی‌شود، گفت:‌ در جریان حوادث عراق نیز شاهد پوشش خبری غلط و معاندانه رسانه‌های غربی بودیم تا عراق را برای حضور زائران اربعین ناامن و آشوب‌زده جلوه دهند و مانع از حضور حماسه‌آفرین مردم شوند، اما همه توطئه‌های دشمن ابتر می‌ماند.

آیت‌الله فلاحتی جنگ شیعه و سنی، ایجاد حس ملی‌گرایی در مردم عراق و معرفی ایران به عنوان مداخله‌جو در منطقه را از جمله اهداب آشوبگران با هدایت رسانه‌های غربی دانست و تصریح کرد:‌ آمریکا به دنبال جبران ناکامی‌های خود درباره ایران است.

وی تجاوز ترکیه به سوریه را یکی دیگر از سیاست‌های جنایتکارانه و دیوانه‌وار اردوغان دانست و متذکر شد:‌ دولت ترکیه با حمایت از داعش ماهیت خود را نشان داد و امروز نیز نگران قدرت گرفتن سوریه در منطقه است لذا با حمله به سوریه موجب کشته شدن بسیاری از انسان‌های بی‌گناه شد، اما به اردوغان می‌گوییم دوران استعمار ملت‌ها تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان معاهده کاپیتولاسیون را یک معاهده ننگین برای ایران دانست که توسط امام خمینی(ره) از بین رفت و اضافه کرد:‌ امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ملت ایران را از زیر بار ظلم و استبداد و استعمار رها کرد.

وی موعظه کردن را یکی از روش‌های تربیتی در دین مبین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: موعظه‌کننده باید خود آراسته به صفاتی باشد که موعظه‌شونده را به آن دعوت می‌کند؛ لذا اخلاص و خیرخواهی در موعظه شرط اول در اثرگذاری آن موعظه است.

امام جمعه رشت نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی(ع) را یک کتاب موعظه دانست و یادآور شد:‌ دوری انسان از غفلت‌زدگی، توجه به معاد، یادآوری گذشته، معرفت‌آموزی و عبرت گرفتن از مردگان از جمله مطالبی است که در کلام مولای متقیان وجود دارد، اما متأسفانه بسیاری از شیعیان هنوز با نهج‌البلاغه انس نگرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha