آغاز به کار کمیته عالی تحقیقات درباره تظاهرات اخیر عراق
کد خبر: 3849673
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

آغاز به کار کمیته عالی تحقیقات درباره تظاهرات اخیر عراق

گروه بین‌الملل ــ کمیته عالی وزارتی تحقیقات درباره تظاهرات اخیر عراق امروز با انتشار بیانیه‌ای از آغاز به کار خود خبر داد.

به گزارش ایکنا  به نقل از السومریه نیوز؛ کمیته عالی تحقیقات درباره ناآرامی‌های اخیر عراق، امروز یکشنبه 21 مهرماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته عالی وزارتی به ریاست نوری صباح الدیلمی، وزیر برنامه‌ریزی عراق، نخستین نشست خود را تشکیل داد.

بر اساس این بیانیه، در نشست مذکور سازوکار فعالیت این کمیته و نحوه به سرانجام رساندن مأموریتش در یک زمان مشخص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد که کمیته تحقیقات همه اسناد، مدارک و مستندات را جمع‌آوری کند و شهادت همه شاهدان را نیز بشنود و سرانجام نتایج تحقیقات را برای بررسی بیشتر به شورای عالی قضایی ارسال کند. این شورا نیز بر اساس قوانین عراق تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد. کمیته مذکور همچنین تا زمان اتمام مراحل تکمیل پرونده‌ها و ارائه آن به دستگاه‌های مربوطه جلسات خود را ادامه خواهد داد.

یادآور می‌شود کمیته عالی وزارتی از سوی هیئت دولت عراق برای بررسی اتفاقات مربوط به تظاهرات این کشور تشکیل شده است. بغداد و برخی استان‌های جنوبی عراق، روزهای نهم تا چهاردهم مهرماه سال جاری در اعتراض به فساد و ضعف خدمات عمومی تظاهرات کردند که نفوذ برخی عناصر خارجی و خشونت‌طلب باعث شد این مطالبات قانونی به خشونت کشیده شود، به‌ طوری که بیش از ۱۰۰ نفر در این اعتراضات کشته شدند.

انتهای پیام
captcha