توسعه کشور را مدیون پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی هستیم
کد خبر: 3849839
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

توسعه کشور را مدیون پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی هستیم

گروه فرهنگی ــ فرماندار ماکو قصه‌گویی را از فرهنگ‌های غنی موجود در ادبیات ایران بیان و اظهار کرد: توسعه کشور را مدیون پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی هستیم.

جشنواره قصه‌گویی هویت، تاریخ و ادبیات گذشتگان ما را روایت می کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حسین عباسی، فرماندار ماکو، دیروز، ۲۱ مهر، در آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان آذربایجان‌غربی، ضمن تشکر از مدیرکل و مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، قصه‌گویی را از فرهنگ‌های غنی موجود در ادبیات ایران عنوان و اظهار کرد : توسعه کشور را مدیون پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی هستیم.

جشنواره قصه‌گویی جشنواره‌ای است که هویت، تاریخ و ادبیات گذشتگان ما را روایت می‌کند.

فرماندار ماکو افزود: پرورش خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس در کنار انتقال فرهنگ غنی قصه‌گویی دستاوردهای مهم در حوزه کودک و نوجوان است و حکایاتی که در میان قصه‌های گذشتگان به نسل امروزی منتقل شده، سرشار از مفاهیم آموزنده است.

جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سازمان منطقه‌ آزاد ماکو، فرمانداری، مردم ماکو و تمام دست اندرکاران و عوامل اجرایی مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، برگزاری این مرحله از جشنواره در منطقه آزاد ماکو را فرصتی مغتنم برای آشنایی قصه‌گویان سایر شهرستان‌ها با فرهنگ غنی و آداب و رسوم این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین گزارشی از روند این جشنواره برای حاضرین  ارائه کرد.

در آئین اختتامیه این جشنواره، منصور مرتضوی یکی از داوران جشنواره بعد از قرائت بیانیه هیأت داوران، اسامی برگزیدگان این جشنواره را که شامل پنج قصه‌گو در بخش مردان و زنان، سه قصه‌گو در بخش دختران و پسران و سه قصه‌گو در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بود اعلام کرد.

یادآور می‌شود که مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان‌غربی طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر ۹۸ در منطقه آزاد ماکو برگزار شد و مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ۹۸ با حضور قصه‌گویان پنج استان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha