60 سفر رایگان ویژه نابینایان در ماه جاری
کد خبر: 3849914
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

60 سفر رایگان ویژه نابینایان در ماه جاری

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از مصوبه 60 سفر رایگان ویژه نابینایان در ماه خبر داد.

60 سفر رایگان ویژه نابینایان در ماه جاریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک امروز 22 مهرماه در همایش«دستان بینا» به مناسبت روز جهانی عصای سفید که با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک، بتول گندمی؛ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از نابینایان عضو کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح در طی ماه، 60 نفر از اقشار با نیازهای ویژه می‌توانند از خدمات سفر سطح شهر به صورت رایگان استفاده کنند.

وی ادامه داد: جامعه نابینایان و کم بینایان از اقشار با نیازهای خاص هستند و در تصمیم گیری‌های شهری در مجموعه شورای اسلامی سعی می‌شود به اقشار با نیازهای خاص توجه ویژه شود.

بهاروند تصریح کرد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد نیز در دوسال گذشته اقداماتی مانند مناسب‌سازی پیاده روها و وسایل نقلیه عمومی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تقریبا تمامی ناوگان حمل و نقل مشهد به رمپ مخصوص نابینایان تجهیز و در مترو مشهد نیز مسیر ویژه نابینایان با کفپوش ویژه جانمایی شده است.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد تلاش کرده‌ایم برای همه نیازهای مردم مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرچند با تمام تصمیمات گرفته شده و فعالیت‌های انجام شده نیز هنوز هم به همه نیازها توجه کامل نشده است و نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط بهره‌مند شویم.

گندمی اضاف داد: شورای اسلامی پنجم شهر مشهد با پرداخت یارانه در بخش‌های مختلف خدمات شهری معمولا بخش عمده‌ای از هزینه‌های خدمات را پرداخت می‌کند و در این خصوص با هماهنگی با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، بخشی از یارانه‌ها به صورت خاص و ویژه در اختیار اقشار با نیازهای خاص قرار گیرد.

وی تصویب منشور حقوق شهرنشینی را در راستای تامین حقوق همه مردم از جمله اقشار خاص بیان کرد.

محمد رضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از رسالت‎‌های کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات به گروه‌های خاص است و در همین راستا در کتابخانه‌های عمومی بخش‎های اختصاصی برای نابینایان و کم بینایان و همچنین ناشنوایان وجود دارد که در شهرستان مشهد نیز دو بخش ویژه نابینایان در کتابخانه‌های عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد به ارائه خدمات به جامعه نابینایان و کم بینایان مشغول هستند.

معرفی کتاب و اجرای سرود توسط گروه سرود نابینایان مرکز آموزشی امید از جمله برنامه‌های این همایش بود.

در این همایش کتاب‌های‌ »کفران» نوشته محمد کاظم کاظمی، توسط موسی عصمتی؛ «حماسه حسینی» نوشته شهید مرتضی مطهری توسط اکرم دهقان و کتاب «در باب حکمت زندگی»نوشته آرتور شوپنهاور، توسط جواد بلندی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha